1 Decembrie, Ziua Naţională a României

      
 LA MULŢI ANI FERICIŢI, ROMÂNIA!



       Dacă te-ai născut în România,  poţi să-mi spui tu mie că eşti un om deschis, un cetăţean al planetei, că nu poţi fi legat de un singur loc, că afacerile tale sunt prospere la celălalt capăt al pământului, în plus, ai acolo o familie şi mulţi prieteni. Nu te cred! Într-o zi, o să te izbească un sentiment al străinătăţii aşa de tare, că o să  laşi totul în urmă şi o să vii aici, în România, la pământul care te-a zămislit. Vei vedea, timpul îmi va da dreptate.

     Pentru că imaginea României a fost murdărită de unii, s-ar putea , dacă pleci în altă ţară, de teama unei reacţii negative,  să-ţi fie ruşine să spui că eşti român, dar, dacă-ţi vei nega obârşia, conştiinţa  te va mustra aşa de tare, că nu vei mai putea trăi fără să te spovedeşti, vei simţi asta ca pe un păcat greu de suportat.

      Am cunoscut şi oameni născuţi pe aceste locuri, care nu găsesc decât cuvinte de ocară la adresa României. Când îi văd atât de înverşunaţi, îmi vine să le spun: cine nu iubeşte ţara asta, să plece!!!

     În calitate de româncă, celor care conduc destinele acestei ţări,  le spun: România are nevoie de lideri puternici, care să o reprezinte atât pe plan intern, cât şi pe plan extern. Mai ales extern! Nu-mi place când văd că ne plecăm capul în faţa unora, care oricum ne privesc de sus. Politicienii noştri trebuie să-i privească drept în ochi , cu demnitate, dar, ca să facă asta, aceşti politicieni trebuie să iubească România mai mult ca pe ei înşişi, mai mult ca pe familiile şi interesele lor. Voi, aleşii, aveţi datoria să redaţi demnitatea României şi a locuitorilor ei!

    În ceea ce mă priveşte, nu voi putea supravieţui în altă ţară. Pur şi simplu,  mă voi îmbolnăvi de dor. La propriu!

LA MULŢI ANI FERICIŢI, ROMÂNIA!

2 comentarii:

  1. Initial voiam sa postez o intamplare, traita de bunicul meu la 1 Dec.1918, dar tema iubirii patriei, abordata de tine, m-a determinat sa tratez si eu acesta tema. Pana azi, consideram ca acesti "apatrizi" nerecunoscatori sunt doar niste arierati, gregari si inculti, care nu inteleg ca "patria este pamantul si poporul in mijlocul caruia te-ai nascut si ai crescut, nu tagma politicienilor si jefuitorilor", pe care ei insisi, cu nemarginita lor prostie, i-au ales. Azi, insa, cand un tip - considerat ca facand parte din elita societatii romanesti - a spus ca el nu stie daca iubeste mai mult Romania sau Franta (unde are o casa), am fost atat de bulversat, incat nu mai stiu motivul care poate determina pe cineva sa-si urasca tara. Poate stiti voi? Oricare ar fi raspunsul,"Eu voi iubi aceasta tara vesnic"!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu voi iubi aceasta tara vesnic! Aniela

    RăspundețiȘtergere

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...