Lucian Liciu – Expoziţie Galeria Căminul Artei 2-15 mai 2019


    

   
   Coboram de la etajul clădirii în care se află Galeria Căminul Artei, îndreptându-mă spre ieşire. Fusesem la un vernisaj…

Energiile din încăpere nu aveau astâmpăr


   … însă lucrările de la parter mi s-au părut de un dinamism ieşit din comun, ca un film de acţiune, în care boxul ocupă locul principal. Am zâmbit. Şi fiindcă tot eram pe acolo, bineînţeles neinvitată, căutam să văd cu cine pot interacţiona. Câteva persoane glumeau  în jurul unui birou. Iniţial, am întrebat dacă pot să arunc o privire. Am primit aprobarea. Am făcut şi câteva poze. Ceea ce simţeam, în timp ce priveam lucrările, era ceva de genul: “viaţa e o luptă, deci te luptă!”  Personajele din lucrări comunicau într-un fel pe care nu pot să-l explic. Energiile din încăpere nu aveau astâmpăr. Era un dinamism care mă luase pe sus. Spiritul meu nu putea fi static, chiar dacă structura mea sufletească  este una meditativă. Îmi plăcea la nebunie. Nu mai văzusem o astfel de expoziţie!

Fratele Facebook le rezolvă pe toate
   
     


     După ce am făcut câteva poze în voie, am întrebat dacă pot să vorbesc cu artistul. Am primit un da timid. Artistul, de altfel un bărbat înalt ca un brad, s-a apropiat de mine şi m-a întrebat ce aş vrea să ştiu. I-am spus că am un blog şi că aş vrea să îi pun vreo câteva întrebări, pentru un articol. Nu ştiu de ce, m-a refuzat. Avea aerul unui om care nu vrea să greşească în vreun fel. Mi-a promis totuşi că îmi trimite un text scris de curatorul expoziţiei sale, Mihai Plămădeală. A scos telefonul, a iniţiat  pe loc o cerere de prietenie pe Facebook, pentru a-mi trimite acel material. Am fost puţin  dezamăgită. I-am spus că acel articol scris de curator poate să fie genial, dar pentru originalitate aş fi vrut să-mi răspundă la câteva întrebări… 

Nobila Artă
   
    


   Şi fiindcă  nu am avut de ales în ceea ce priveşte interviul, am selectat un fragment din articolul scris de curatorul expoziţiei, Mihai Plămădeală, intitulat Nobila Artă :“Artistul vede viaţa ca pe o luptă între bine şi rău, între prezent şi trecut, între asupritori şi oprimaţi, între oameni cinstiţi şi hoţi; o luptă cu propriile limite ori cu ale altora, cu inerţia, cu viciile, cu prostia, cu conformismul sau cu legea. O luptă pentru supravieţuire, pentru idei, pentru atingerea unor anumite deziderate sau, pur şi simplu, de dragul luptei. De cele mai multe ori, Lucian Liciu şi-a plasat confruntările în contextul boxului, dar, în unele situaţii, mănuşile au fost lăsate în favoarea bâtelor, loviturile nu au mai fost doar cele permise, iar bătăile au depăşit domeniul sportului, inclusiv pe cele ale fair play-ului.”

“Dar el este celebru!”
   

   În ziua aceea nu am avut şansa de a vorbi cu vreunul dintre artiştii ale căror expoziţii le-am vizitat. Primul fusese acaparat de invitaţi, iar al doilea nu avea starea necesară să îmi răspundă la cel puţin două întrebări care ar fi făcut ca acest mic material să aibă unicitate. La acea dată, vernisajul nu avusese loc. Era programat pe 6 mai. Când am plecat, am mulţumit pentru permisiunea de a vizita expoziţia şi i-am spus pe un ton glumeţ  artistului: voiam să vă fac celebru! 

O doamnă din grupul de prieteni mi-a răspuns: “ Dar el  este celebru!”

Georgeta Istrate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...