Expoziția „Specii de spații” – MNAR, 18 aprilie – 14 iulie 2019 (II)


Cheia este titlul
      


     Revelația și, o dată cu ea, pasiunea pentru lucrări a venit în momentul în care m-am hotărât să scriu câteva cuvinte despre expoziție, să le postez pe blog. Inițial, am recitit câteva etichete apoi am făcut un tur lent al expoziției, încercând să observ ce simt. Nu  aveam trăiri puternice care să-mi inducă emoții notabile. Revelația am avut-o în momentul în care m-am legat de titlu : „specii de spații ”. 

Aşa titlu, aşa spaţiu 

  



   Într-un spațiu care pare special  destinat expoziției „Specii de spații”, de la MNAR, cele două săli care o găzduiesc „par rezultatul unor permutări aleatorii, ale unei suprapuneri inexacte între tipare formale și ideologice pe aceeași planșetă de arhitectură. Scenografia expoziției, realizată de Ideogram Studio, accentuează această trăsătură a unui spațiu fracturat printr-o serie de `colțuri `ce delimitează patru ` camere ` imaginare, orientate diferit și întretăiate atât între ele cât și cu cele două săli ale muzeului. Aceste demarcații și noile configurații ori dinamici spațiale pe care le delimitează, găzduiesc juxtapunerile pe care le urmărește expoziția între formele, intensitățile și rezonanțele imaginației spațiale din lucrări”

Georgeta Istrate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...