Expoziția "Specii de spații" (22) - Imi Knoebel


 Titlul lucrării

Ich nicht (Nu eu)


Autorul este Imi Knoebel, născut în anul 1940, Dessau, Germania.




 2005, acrilic, aluminiu și plastic


 Doar trei, acele trei culori!


      Pentru români, această lucrare poate să fie una emoționantă, din punct de vedere patriotic. Impactul este inevitabil, căci cele trei culori folosite de Imi Knoebel sunt aceleași ca și pe steagul României. Ce coincidență! Doar trei, acele trei culori!


 Fără explicații!

         Când am dat prima dată cu ochii de lucrare , m-am apropiat curioasă, întrebându-mă de ce ar fi pictat un artist, de origine germană, steagul nostru. Și pentru că, pe moment, nu am găsit vreo explicație mulțumitoare, am trecut direct la explicația de specialitate.


 O mișcare dinspre interior spre exterior


             Mai întâi, să vedem ce spune curatorul expoziției, Mihnea Mircan, în Catalogul expoziției. Iată ce scrie la pagina 14 : " Între pictură și sculptură, Ich Nicht (2005) de Imi Knoebel, transcrie o mișcare dinspre interior spre exterior care contestă și suspendă bidimensionalitatea picturii și pare să concretizeze, din nou ca o analogie a realității, ca un fragment mimetic, retorica plenitudinii care-l interesează pe Knoebel în pictura modernistă, în special în lucrările lui Kazimir Malevich".




Descriere de specialitate


        " Se revendică atât de la suprematismul lui Kazimir Malevich, maestrul său în formalism spiritual, cât și de la lecțiile de" artă extinsă "ale lui Joseph Beuys, căruia i-a fost elev la Academia din Düsseldorf. Încă de la sfârșitul anilor 1960, instalațiile lui Knoebel aleg suprapunerea și intersecția dintre pictură și sculptură ca leitmotiv al vocabularului plastic." Nu eu", spune titlul lucrării - declarație raspicată a unui 'antiautoportret', ce subliniază că pictura și metamorfozele ei tridimensionale, și nu dezvăluirea interiorității artistului, este tema acestor ansambluri geometrice "

Georgeta Istrate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...