Expoziția" Specii de spații" (15)- Danica Dakić - video

Nul Part, Video, 2018

     Lucrarea aparține Artistei Danica Dakić, născută în anul 1962 la Sarajevo, Bosnia-Herțegovina

 O imagine magică a destinului?

        Am privit  minute în șir acest film. Cele mai multe imagini sunt cu un bărbat care toarnă un ceai în mai multe pahare. Nu îl bea niciodată. Personificând ceaiul, putem avea o imagine magică a destinului. Ceaiul turnat în acele pahare lasă o spumă, ca o amprentă a faptului că a trecut pe acolo. 



        Înainte să citesc explicația de pe etichetă, în timp ce vizionam filmul, m-am gândit la o mie și una de lucruri. Inclusiv la faptul că, în trecerea noastră pe Planeta Pământ lăsăm urme, amprente. Urma pașilor noștri se imprimă în trupul pământului ca o energie ce nu mai poate fi negată. Uneori, mă gândesc că, după ce vom fi plecat spre stele, Mama Pământ ne poate contacta spiritul prin amprenta pe care i-am lăsat-o când am trecut pe aici. Tot astfel și substanța din ceainicul din film lasă urme în toate acele pahare. Ba chiar m-am dus cu gândul la reîncarnare. Dacă spiritul vine de mai multe ori pe pământ, de fiecare dată aceeași substanță își imprimă chimia. 


         Desigur, am fost teribil de curioasă să citesc descrierea de specialitate. Am găsit explicații interesante, pe care le redau în ultimul capitol al acestei postări. Ceea ce a gândit artista are sens. În plus, ni se dau mai multe detalii despre  povestea din film.



Descrierea lucrării


         "Nul Part este o buclă infinită, în care un grup de tineri refugiați repetă la nesfârșit ceremonia turnării ceaiului, la bordul unui vas care îi poartă într-o călătorie fără destinație. Erbariul colonial care apare în film reprezintă pentru artistă reversul protagoniștilor uman:" plantele sunt catalogate în secolul al XVIII - lea după ierarhii precise, intr-o structură limpede.


Dezrădăcinați în aceeași măsură ca și acele specimene vegetale, refugiații au doar ceremonia ceaiului ca ordine ori structură pentru trecerea timpului".

Georgeta Istrate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...