Murivale Mureşan Vasile – Ghilgameş, în căutarea nemuririi (11)


Lumina ca sens al umbrei


    Dacă mergi  la Luvru şi vezi  zidurile Babilonului, mai bine zis zidul zeiţei Iştar,  te luminezi. Există un soi de  modernitate tocmai prin simplificarea unor lucruri. Ei bine, lucrarea pe care ţi-o prezint aici, este concepută  să fie văzută integral așa. Nu ca o carte. Aici, am folosit măsura asta a pătratului și vezi că are tendința  să meargă. Practic, este o imagine mișcătoare optic, însă are și ceva de genul coexistenței limbajelor. Adică mai multe tipuri de scriitură : expresionism , minimalism… Folosesc repetiția în sensul că, dacă miști un pic, pătratul asta care-i în fundal, în funcție de umbră, merge de la stânga la dreapta. E ca și cum pe toată lucrarea, vezi cum s-ar  plimba lumina,  nu ca lumină, ci ca sens al umbrei!!!!! Înțelegi ce vreau să spun? Ca și cum ar veni lumina de aici și ar crea umbra acolo. Am conceput un fel de imagine a felului în care  circulă lumina soarelui începând de dimineața până  seara.
 Ce să-ţi mai spun?
   Mi se pare impresionant. El continuă și mai artistic, provocându-mă la o lecție de imaginație. Ei bine, adaugă el, aranjarea aceasta dă imaginii clasice o mișcare. O mișcare foarte… ca-n muzică… știi, când do do do do do ttttt, e o polifonie aici! Ce să-ţi mai spun?
   

 Artistul nu numai că descrie propria operă, el o simte, o cântă, iar pe mine mă încântă. Nu știu cât îi înțeleg lucrările, dar sunt fericită că pot să scriu despre ele, în ideea că, din descrierea mea, pot fi cititori care înțeleg și empatizează mai bine  cu artistul și opera sa.

Georgeta Istrate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...