Murivale Mureşan Vasile – Ghilgameş, în căutarea nemuririi (10)


Golul istoric
 
  Îl  rog să îmi explice despre etapa aceasta în care ne aflăm într-o zonă a morți. “A morții, pentru că aici este o paletă solară, iar în partea aceasta este o paletă rece”.
    Și pe asta  ai simțit-o? Da, după întâlnirea omului cu personajul cu umbrelă, corpul continuă… vreau să spun că noi, după ce nu mai suntem, începem să fim povestiți, imediat după moarte. Știi, 40 de zile, așa vine în creștinătate, dar pe om îl mai ai în memorie un timp  până ce amintirea lui ușor, ușor, se estompează. Pe urmă, vine o vreme când se estompează atât de tare încât apare golul istoric. Golul istoric apare atunci când nu mai sunt personaje. Spațiul este gol. Apoi vezi ca el iese. Și când dispare ultimul care te-a cunoscut, tu nu mai exiști .
-Tu făcut această simulare a trecerii dincolo?
    Da! Când stai pe un proiect din asta atâta timp, pentru că eu am realizat aici cam o  mie de portrete care s-au reluat. Cum să-ți spun, eu știu pe cine reprezintă fiecare dintre aceste lucrări!
   Uite, la intrare, am valijoara aia în care am vreo 500 de portrete. Și eu le-am reluat pe fiecare. Pur și simplu, le puneam jos,  mă uitam din nou la portret și îl reproduceam.
 Lapislazuli...
   

 Mă fascinează fondul acela albastru. Culoarea asta mi-a plăcut mereu. Îl întreb dacă are vreo semnificație : da, mă joc cu povestea de lapislazuli!
      A, tot acolo ajungem! Da, eu fac referire foarte departe în timp. Nu întâmplător îl reinvoc pe Ghilgameș,  el are prima poveste de felul ăsta. Ea există! Nu  trebuie să zicem: a fost ceva scris și înainte!

Georgeta Istrate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...