Murivale Mureşan Vasile – Ghilgameş, în căutarea nemuririi (1)




    Treceam zilnic pe lângă o clădire care avea la parter o expoziție care mi se părea bizară. Mă opream câteva secunde, oricât de tare m-aș fi grăbit la serviciu, să privesc acele cizme de cauciuc pictate cu anemone și nu înțelegeam mare lucru. Ce-o fi vrut să spună artistul prin acel aranjament? Într-o dimineață înghețată de ianuarie, printre cizmele anemonate, am zărit o persoană cunoscută. Era o cunoștință mai veche, pictorul Murivale Mureșan Vasile. Era preocupat să facă poze, de fapt el este extrem de  pasionat de a fotografia și de a crea filmulețe, pentru el și pentru ceilalți. Văzându-l, am bătut ușor în geam, ca să îl salut. Mă grăbeam teribil. El m-a văzut și nu s-a mulțumit doar să mă salute ci a ieșit din clădire chemandu-ma înăuntru. I-am spus că nu am timp, dar artistul din el nu a dat importanță vorbelor mele și, într-un final, m-a convins să întru.
-       - ­Nu știam că e expoziția ta, i-am spus. Mi s-a părut extraordinar când te-am văzut dimineață în vitrină printre cizmele pictate.
-      - Am făcut un live superb! Când te-am văzut, mi-am zis:stai că te cunosc! Tu ai plecat și eu alergam live după tine.
-       - Cum se numește expoziția asta?
Cu o răbdare de profesor, îmi spune rar și clar : “Happy, Happy, gay day”.În dimineaţa aceea,  Murivale Mureșan Vasile avea culoare în voce, o fericire pe care numai artiștii și părinții o au când îi pui sa îți vorbească despre creațiile și copiii lor. Apoi continua: “ e un omagiu LGBT, americanii zic și LGBTQ, pentru că au și una și alta, ca și cum te transfigurezi, te schimbi…”

Georgeta Istrate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...