Murivale Mureşan Vasile – Ghilgameş, în căutarea nemuririi (4)



De ce omul trebuie să moară?

     Face o pauză, apoi continuă: “ Să nu uităm că  Epopeea lui Ghilgameș a  fost scrisă  înaintea Bibliei.  Și în această lucrare  este vorba despre  iubirea dintre el și Enkidu. Acolo, Ghilgameș, după ce moare Enkidu,  merge să caute nemurirea. El își pune întrebarea : de ce omul trebuie să moară? Ei bine, poate te-ai întrebat ce este cu acele cizme pictate la intrarea în expoziție. Eu le spun anemonele  lui Ghilgameș, iar  cizmele acelea nu reprezintă altceva decât drumul lui Ghilgameș în căutarea nemuririi”.



     Recunosc, dacă artistul nu mi-ar fi explicat ce e cu acele cizme înflorate, nu mi-aș  fi dat seama ce a intenţionat să creeze.

Epoca Facebook


   
     Intervine  din nou  o pauză, în timp ce se uită la telefon. Am uitat să spun că , în timpul interviului, interlocutorul meu face  live  pe Facebook, după cum îi este obiceiul. Se scuză faţă de mine, spunând că foarte multe persoane vor să intre în direct. Apoi, îl aud mulțumindu-le: “mersi Lăcătuș, Petruța, Ergovan, Alina… Își ridică privirea spre mine şi continuă : “ în epoca Facebook -  epoca Internetului, omul se uită la tine și e frumos să îi mulțumești. E  mai mult decât o televiziune. În plus, e interactiv. Partea frumoasă este că tu îl invoci,  îi spui numele în direct, că iar el îți face un bine și redistribuie filmul pe care tu îl faci…”



Lapislazuli- piatra adevărului

   Buun.  Unde am rămas? Zic: vorbeai despre Ghilgameș și Enkidu, despre iarba nemuririi  și despre cizmulițele de la intrarea în expoziție… Da, reia el firul discuției, “cizmulițe pe care nu întâmplător le-am ales în culorile lapislazuli. Nuanța asta era folosită de arta siro-babiloniană, cam în același teritoriu. Mai există foarte puțină artă sumeriană… Ghilgameș era sumerian… Există foarte puțin, dar povestea asta de lapislazuli , e cam de atunci din epoca foarte îndepărtată”.

Georgeta Istrate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...