Dialoguri - despre diferența dintre stil și trend


 Axya :

- Apropo de podcastul pe care ți l-am trimis. M-a șocat din prima îmbrăcămintea moderatoarei și faptul că, la începutul interviului, rădea tâmp. Suntem bărbați, nu ar trebui să ne preocupe asta. Și totuși  este așa strident câteodată, că nu pot să mă abțin de la comentarii...

Giaxya:

- Da... Mă  întreb și eu  ce e cu nebunia asta la  femei sau fete relativ inteligente, cu studii, care se machiază așa de mult și se îmbracă atât de extravagant, țipător sau chiar își iau ținute de seară în plină zi. Ca să nu mai spun că sunt mai mult dezbrăcate. Ne aflăm într-o epocă de manifestare feministă și, din anumite puncte de vedere, nu e deloc rău. Femeia nu e făcută doar să nască, să gătească și să facă treaba prin casă. Însă unele femei sunt cumva obsedate să demonstreze că ele, iată, pot fi  frumoase, aranjate  și inteligente. Parcă ar spune : " ia uitați-vă bărbaților, ce mai ziceți, v-am închis gura! "

Axya :

- Da. Cred că genul ăsta de lucruri nu trebuie demonstrate atât de ostentativ. Sigur, femeile se pot machia, aranja, îmbunătăți, dar toate cu măsură. Nu strident ca și cum ar striga în gura mare" sunt o prostituată! Și după aia fac plângere la poliție că au fost molestate, agresate, hărțuite chiar violate. Asta este o înțelegere proastă a frumuseții,  un fel de kitsch!

Giaxya :

   -Într-adevăr, frumusețea e prost înțeleasă sau poate am îmbătrânit noi și nu putem ține pasul cu moda. Însă  este evident că aceste femei, care tot îndrugă chestii despre energia feminină și despre spiritualitate în timp ce îți transmit mesajul :" ia, uite ce bunăciune sunt" . Eu sunt o femeie independentă și realizată, dragă". Aici e problema, frățioare. Feminitatea și frumusețea sunt prost înțelese. Faptul că multe nu înțeleg diferența dintre STIL (ceva care reflectă și interiorul) și TREND (ceva ce ține de trecător, de consum, de frustrări refulate și care se manifestă prin shopping aiurea).

Axya :

- Daaaaaa. Este dorința asta de a arăta patriarhatului cât de multilateral dezvoltată este femeia! "sunt o bunăciune inteligentă... Dar tu înoți în gândire de" patriarhat " și nu înțelegi că pot să fiu ambele" . Scuză-mi limbajul de baltă, dar am simțit nevoia să punctez exact în stilul inspirat de această categorie de femei, care se consideră înțelepte și flutură prin fața noastră diplome universitare...

Giaxya :

- Sigur. Așa cum am mai spus, sunt de acord ca femeia să-și pună un pic de machiaj, să se aranjeze , să-și dea cu un parfum care o reprezintă, să-și pună niște haine de bază care vin bine pe ea . Nu iese din pat și intră direct într-o conferință! Îmi pare rău că cele două nepoate ale mele, Letiția și Lucreția, nu sunt acasă, fiindcă m-ar fi interesat și părerea lor. Poate că noi suntem în urmă ori pe lângă subiect. În fine, atâta cât mă duce pe mine capul, cred că feminitatea nu trebuie "urlată". Nu îți machiezi ochii, obrajii și buzele în același timp! Ăsta e machiaj de seară,  apropo de doamna din podcast. Părul - alegi o tunsoare care îți stă bine și care nu necesită muncă enormă, cum ar fi placa de îndreptat, bigudiuri în fiecare zi! Ce e efortul ăsta inutil și imens zi de zi?! Păi, asta făceau femeile în secolele trecute! O luăm de la capăt?! 


Georgeta Istrate




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...