duminică, 10 februarie 2013

La ce foloseşte o strategie



      

   Conceperea unei strategii  implică o cunoaştere foarte bună a terenului pe care vrei să acţionezi, fie el ogradă, întreprindere, ţară, regiune. În plus, este nevoie de viziune pentru  stabilirea obiectivelor de atins. 
    Din păcate,  strategiile pentru  România,  mai devreme sau mai târziu, se dovedesc a fi incorecte, incomplete, ineficiente, etc. Specialiştii în strategii pornesc la drum fără a şti cu exactitate dacă o anume strategie va funcţiona sau nu. Guvernele se schimbă, unele dintre ele nu mai vor să continue ce au început alţii, dintr-un soi de mândrie, uitând că cei care au cel mai mult de suferit sunt cetăţenii acestei ţări. Pe de altă parte, ideile pot fi  bune, dar atâta vreme cât nu ai cu ce să le pui in practică, proiectul rămâne o utopie sau o încercare artistică făcută de amorul artei. Iniţiatorii strategiei speră  că, pe parcurs, vor găsi noi soluţii... Dacă ideea este bună şi avem potenţial, teoretic planul ar trebui să reuşească. Numai că apare neprevăzutul care dă totul peste cap. Şi atunci , ce facem?


 Dar să vedem ce face concret o strategie...

1. stabilește poziţionarea organizaţiei pe piaţă
2. influenţează activităţile zilnice
3. asigură evaluarea periodică
4. se focalizează pe client
5. urmăreşte pas cu pas atingerea obiectivelor
6. împarte rolurile în echipă, etc.


           Ideea nu e să realizezi o strategie perfectă, căci  circumstanţele se schimbă mult prea des pentru a putea face o strategie la care să nu mai schimbi nimic.  Ceea ce trebuie să faci totuşi este să îţi marchezi un traseu, să îţi stabileşti filozofia de lucru care trebuie să îţi delimiteze drumul care te duce în direcția corectă. La ce este bună toată această muncă de gândire şi planificare?!  Ei bine, e păcat să epuizezi resurse căutând calea orbește,  ajustând, încercând metode şi tactici diverse, doar să constați la final că ești pe o cale total greșită, iar strategia ta să se dovedească a fi falimentară. De aceea, este necesar să  cunoști toate datele problemei, asa încât strategia ta să fie una realistă. Desigur, nu strategia în sine, ci implementarea ei este decisivă pentru succes!

G.I.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu