Amintiri de casieră


        Dragii mei, printre multele locuri de muncă pe care le-am avut, se numără şi acela de casieră. Zilnic, la ora 11,30 , trebuia să închei încasările, să fac monetarul  şi foaia de bancă. Din păcate, nu toţi agenţii erau ordonaţi, din această cauză întârziam. Mi-a venit ideea să le fac o observaţie  în... versuri!  Am afişat poezia chiar pe uşa casieriei, apoi am aşteptat reacţiile. Unii au zâmbit, alţii m-au felicitat, iar unul dintre ei, mai sensibil, mi-a spus: „Getuţa, poezia ta e cam dură, mai ales ultimele rânduri!”  Aşa era, dar ei ştiau prea bine că nu aveam de gând să pun în practică ce scria acolo. În plus, şi-au dat seama că acela era modul meu de a-i ruga să mă ajute. Şi, culmea,  a mers!  Iată că astăzi, când nu mai sunt casieră, am găsit acele versuri şi m-am gândit că unora dintre voi v-ar plăcea să le citiţi.   



În atenţia agenţilor Wrigley:


La Wrigley dacă eşti agent,
Pe la opt să fii prezent
La casierie.

Banii pune-i aşezaţi
Vechi şi noi, dar separaţi,
Cap la cap, nu alandala,
Ca să iasă bine treaba

Monedele numărate
Pe cupiuri separate,
Monetarul calculat
Totalul verificat

Chitanţele completate
Tre’s-arate ca la carte:
Datele să fie scrise,
Suma-n litere şi cifre,
Facturi, firme menţionate,
Nu făcute varză toate!

Nu uita de tipizate!
Le predai dacă sunt moarte.
N-ai voie mai mult de două
Dacă vrei să nu te plouă
Cu penalizări, măi frate,
De-o să zici că nu se poate!

Georgeta Istrate



3 comentarii:

  1. Se pare ca nu esti doar fiica lui Euterpe, ci - in egala masura - si fiica (adoptiva), a Thaliei! Felicitari!

    Bebe

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur foarte mult cand postezi materiale amuzante, pentru ca am, avem cu totii, nevoie de cateva clipe de evadare din lumea asta disperanta.
    Emma

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumos!
    uite-asa se mai destinde atmosfera pe la serviciu


    G.

    RăspundețiȘtergere

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...