Dialoguri - karme achitate, ce ușurare!



 Giaxya :

-  Citesc acum despre karma. O presupusă datorie din viețile anterioare sau chiar din asta... Nu sunt prea lămurit în ceea ce privește explicația practică...

Axya :

- Tu știi ce cred eu. Propun să cerem părerea doamnei Gys ( menajera familiei) ,aici de față,   să vedem ce ne poate spune. Vrei? Ai constatat și tu că, în ciuda meseriei sale, este foarte pregătită...Mă întreb ce o fi studiat și nu ne-a spus... Doamnă, puteți să ne lămuriți în privința acestui subiect?

Doamna Gys :

- Karma este totul. Sau tot ce ne marchează , tot ce aduce o doză de semnificativ. Dar dacă tot mi-ați cerut părerea, v-o spun : am avut la viața mea trei relații mari și late : una de căsătorie, iar celelalte două  au fost destul de profunde și  au durat mai mulți ani. Toate trei m-au ajutat să evoluez, dureros ce-i drept. Cu alte cuvinte,  m-au marcat enorm. Cei trei crai, pe care-i voi numi simplu 1, 2, 3, pentru mine, sunt karme achitate. Mă bucur că am scăpat de ele, le-am bifat, le-am șters de pe listă. 

Giaxya: 

- Puteți să ne povestiți câte ceva , să ne facem o idee?

Doamna Gys: 

- Desigur! Prima relație, cea de căsătorie,  fost una atât de rea încât voiam foarte des să-mi iau viața, ca să scap. Situația a fost destul de complicată, căci cu el aveam și copii. Aceștia m-au ținut practic în viață. Căci în momentele insuportabile, în care voiam să evadez în moarte, mă uitam la micile făpturi și îmi imaginam cum ar trăi fără mine. Mă cutremuram și îmi spuneam : pentru ei, merită să suport! Nu credeam că vreodată aș reuși să divorțez de el. Însă minunea s-a produs. Și când s-a produs, eu eram incredibil de liniștită. În ziua în care s-a pronunțat divorțul, am rătăcit singură prin oraș preț de câteva ore. Aveam o bucurie de nedescris. 

     Personajul cu numărul doi a fost în viața mea vreo patru ani. Relația cu el nu s-a produs în planul fizic, ci emoțional și comunicativ . A fost o relație suprapusă cumva pe ultimii ani de căsătorie cu domnul 1. Al 2-lea locuia în alt oraș, comunicam prin telefon și e-mail, iar pentru mine a fost o gură de aer proaspăt. Parcă universul l-a trimis special, ca pe un înger, să mă ajute să rezist până la plata definitivă a datoriei. S-a îndrăgostit de mine foarte rău însă această iubire era una imposibilă din multe puncte de vedere. A fost și suferință, dar suportabilă. Rolul acestui personaj a fost să-mi redea încrederea în mine, încredere distrusă de primul... 

    Cel de-al treilea a fost foarte posesiv, aproape că eu mai existam. Atent, afectiv -  astea m-au ținut lângă el, simțeam că eu nu mai am viață, nu mai respir, iar sufletul meu neglijat, s-a supărat.

    Avea în ea toate ingredientele : grijă, afectivitate, ajutor, toxicitate, posesivitate, control, totul forma o chimie uluitoare, căci în fiecare zi m-am luptat să scap de sub vraja ei. A fost o suferință greu de suportat, dar pe măsură ce datoria se plătea, simțeam un fel de dezlegare din strânsoare. E ca atunci când plătești câte o rată la bancă și, o vreme, te simți ușurat. Spre final, am simțit că vindecarea este aproape. Acest al treilea personaj m-a învățat cel mai mult valoarea libertății.

 Giaxya :

- Karma este doar între parteneri? 

Doamna Gys:


- Nu, cu siguranță, nu!  Vă pot da un exemplu din viața mea, nu din cărți : universul a adunat într-o  instituție în care am lucrat vreo zece ani,  multă lume față de care am avut datorii din alte vieți, unele mai grele, altele mai ușoare. Și nu am putut pleca de acolo decât după ce am făcut toate "plățile".

Giaxya:

-  Și acum? 

 Doamna Gys:

- Acum am o relație... cu mine! Cu toate vârstele mele : eu copil, eu adolescentă, eu femeie, cu toate mă împac bine. Nu mai vreau să trăiesc în trecut, mă face să sufăr. Am păstrat lecțiile și merg mai departe. E viața mea, cu bune și rele, mi-o asum și mi-o recunosc. A fost așa și nu altfel. Să vedem ce-o  aduce ziua de mâine -  suferință, grijă, bucurie, toate le primesc. Acum știu că tot ce vine în viața mea se datorează faptului că  am nevoie să  experimentez. Îmi trebuie la dosarul cosmic!

Axya:

- Ați căpătat un fel de înțelepciune care vă ajută să înfruntați tot ce vine. Fascinant! Mulțumim pentru faptul că ați acceptat să ne împărtășiți secvențe din viața dumneavoastră...

 

Georgeta Istrate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...