Murivale Mureşan Vasile – M-am însingurat pentru că am simţit că nu mă mai iubeşti 2


  Artistul  repetă de câteva ori, din ce în ce mai încet : m-am însingurat pentru că simțeam ca tu nu mă mai iubești…

Sursa fotografiei: pagina de Facebook a artistului

 Repetă, ca vrăjit, aproape ca pe o mantră, aceste versuri şi eu nu ştiu dacă mai e cu mine. Îmi observă întrebarea de pe chip şi zice:
Mă apucă plânsul…
Apoi râde în hohote…
Adaugă:
Eu trăiesc aceste versuri în propria mea ființă. Câteodată intru într-o stare, cum să-ţi explic? Poemul ăsta îți dă o stare de catharsis…
Zic: da, îți dau lacrimile…lacrimi de purificare, de eliberare…
 Da, zice, ideea este atat e de profundă, de adâncă… Măi, ce stare de excepţionalitate îți dă! Vreau să-ți spun că am descoperit acest poem  într-un moment de puritate a vieţii mele… Mai târziu, cam după câțiva ani,  îi auzeam pe unii care semnalau că ar fi un poem excepţional. Eu deja îl memorasem, căci îl simţeam parte din mine. Cred că l-am citit de vreo două ori  și s-a lipit iremediabil de mine.
Zic: poate ai simțit că a fost creat și pentru tine.
Da, eu atunci, în Bistriţa,  l-am recitat pe stradă  cu voce tare . Așa, pentru mine… Am  simțit atunci  că Nichita se află chiar lângă mine, deşi el plecase din lumea aceasta. Era noapte și îmi părea că spune: “bătrâne, ăsta e al tău!” Pe mine aproape că m-a apucat plânsul.  Asta e stare de catharsis, care te duce spre o puritate a fiinţei tale! Ştii cum e, catharsis-ul e o stare la care nu îţi pui întrebarea  de ce. Pur şi simplu, se întâmplă.
 Zic: plângi și te curăţeşti!
 Da, eu am mai avut o stare de catharsis când am văzut pentru prima dată “ Pieta” a lui Michelangelo, la Vatican. Pur și simplu mi-a venit să plâng. Pentru că, la un moment dat, parcă mă vedeam în locul lui Hristos.  Ştii, sunt suprapuneri din astea în interiorul tău, care mişcă ceva în profunzime…
Georgeta Istrate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...