Murivale Mureşan Vasile – Ghilgameş, în căutarea nemuririi (25)

    În prezentarea expoziţiei "Happy happy gay day", pictorul Murivale Mureşan Vasile  îmi arată  drapelul lui Bacon, folosit ca  un element de identitate al persoanelor cu o o altă orientare sexuală.
 Mândria de a exista
      De exemplu, spune artistul,  primul gaypride din București a fost ceva groaznic. Dar, îți mărturisesc, eu m-am simțit mai mult decât pe covorul roșu de la Cannes. Rămân  un pic mirată, însă el adaugă:  o să îți explic și de ce. De pe clădiri, se aruncau tot felul de obiecte : cărămizi,  pietre, lucruri care rănesc sau chiar mai rău. În ciuda ostilităţii, oamenii ăștia, mergeau mai departe. Aveau o mândrie  de a exista, o demnitate cum rar mi-a fost dat să văd. Nu îi oprea nimic, ei aveau nevoie să fie recunoscuţi oficial, să nu mai fie blamaţi. Era ceva extraordinar. Iar, la vremea aceea,  aveau un stil mai dezbrăcat, mai colorat, mai strident. Acum, nu! Este decență, este respect .
Din când în când…
    În timp ce povestește, îmi amintesc și eu că, din când în când , am văzut astfel de manifestări. Unele erau foarte gălăgioase.  Mă opream din drum şi îi priveam  aşa cum asişti la  un spectacol. Eram mirată de excentricitate, de culorile stridente. Nu  mă deranja faptul că manifestau. Faptul că au altă orientare sexuală nici atât. Fiecare om are dreptul să trăiască aşa cum îşi doreşte . Probabil mă deranja un pic vizual şi auditiv, dar nu într-atât încât să nu mai pot respira din cauza asta. Cred că atâta timp cât aceşti oameni nu sunt violenţi, nu fac rău nimănui, este în regulă. Este bine să aud că, între timp, și-au îmbunătățit stilul, comportamentul, vestimentația.
A fi preocupat de ceva
    El zice: se observă acceptarea încet, încet a acestei categorii de oameni. De-a lungul timpului, pe planeta asta, au existat şi există persoane de orientare diferită care au dat omenirii enorm.  Dacă stăm bine și ne gândim, datorită lui Leonardo, care s-a preocupat de ideea zborului suntem azi unde suntem.  Nu, el nu a inventat racheta, că nici nu avea cum, dar era preocupat de ceva. Alan Turing şi mulţi alţii erau preocupaţi de ceva, de a lăsa ceva bun în urmă, de a ajuta omenirea într-un fel sau altul. Şi au reuşit.  Este important să fim preocupaţi de ceva, să folosim creativitatea în sensul bun al evoluţiei. Eu am un mare respect pentru oamenii aceştia.

Georgeta Istrate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...