Terapeut Coca Ciudin (II)


Nu mi-aţi vindecat numai soţul, ci şi pe mine !

  Este ora 22. La celălalt capăt al firului un glas disperat: “Doamnă Coca, ce mă fac?  I-aţi făcut tratament soţului meu pentru sinuzită şi acum cred că moare...Mi-a udat toate prosoapele.Îi curge un lichid vâscos galben verzui din nas şi eu nu ştiu ce să-i fac.Îi este foarte rău … » Coca ascultă calmă tot ce spune femeia, apoi explică normalitatea reacţiei pacientului.La final, garantează că soţul nu va muri.Femeia de la celălalt capăt al firului amuţeşte.Îşi mai priveşte o dată soţul, prosoapele, apoi se  gândeşte că poate a exagerat puţin.Închide, cerându-şi sec scuze. Şi chiar dacă terapeuta ştie că ceea ce i se întâmplă pacientului este o reacţie normală,tot o cuprinde îngrijorarea.Dacă se întâmplă ceva imprevizibil? Ei bine, întrebarea aceasta nu o lasă să pună geană pe geană. Aşteaptă cu înfrigurare un...Şi ţârâitul telefonului se aude...calm?! Dar telefonul poate suna alarmant sau calm? Să fie de vină intuiţia?  La celălalt capăt, aceeaşi voce : « Aseară v-am îngrijorat degeaba. Cred că soţului meu  i se desfundau sinusurile.Vă mărturisesc, sunt de 20 de ani măritată cu el, şi n-am dormit o noapte din cauza sforăitului! Ei bine, azi noapte, pentru prima dată, nu a mai sforăit. Era o linişte atât de suspectă, încât îi verificam, din 5 în 5 minute, respiraţia.  Doamnă, nu mi-aţi vindecat numai soţul, ci şi pe mine! »


Georgeta Istrate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...