Theodor Pallady - Flori la fereastră - Place Dauphine

        ”Place Dauphine, unde Pallady a avut multă vreme atelierul, i-a inspirat multe compoziții. Spirit cultivat și rafinat, pictorul a urmărit un ideal în care unitatea și ordinea să prevalze asupra banalului cotidian. Claustrarea între pereții atelierului nu însemna numai o autolimitare, ci posibilitatea de a medita, de a se detașa de contingent, pentru a-și crea propria secvență logică, sublimată: cea a unei arte austere. 

 

 

 
 
 

 

    Obiectele își pierd materialitatea, pasta este fluidă și mată, armoniile sunt stinse, desenul stringent și puternic, care prevalează asupra culorii, introduce ordine și stabilitate în compoziție. Peisajul ce se lasă citit prin ferestrele larg deschise domină interiorul care nu-și impune prezența decât prin vasul cu flori roșii -  singura zonă de intensitate cromatică. 

Ghid MNAR 1999, pagina 100 

Text: Dana Herbay 


Theodor Pallady 1871-1956, ulei pe pânză 61×50 cm semnat stânga jos cu negru : T Pallady (1927-1930)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...