Murivale Mureşan Vasile – Ghilgameş, în căutarea nemuririi (8)


Cartea biruinţei
    Ne îndreptăm spre niște pânze uriașe pe care, bănuiesc, i-a fost greu să le manevreze.  Lucrările îmi dau senzația de evantai. Probabil, le-a aşezat aşa din lipsă de spaţiu. Exclam : Doamne, sunt gigantice! Pictorul îmi explică : Ăsta e un fel de  3 metri pe 33 de metri! Am aranjat-o ca pe o carte,  o carte a biruinței.


Când nu mai eşti important…
     Ne plimbăm, în timp ce mirarea nu mi se șterge de pe chip. Artistul mă ghidează :aici este o prezentare a corpului uman, a eu-lui într-un fel. Acesta nu-i altceva decât corpul meu. Am făcut un fel de contur pe el. Iar aici sunt martorii. Se spune așa :  când va dispărea ultimul care să te mai vorbească, abia atunci tu ieși din istorie … nu mai ești important! Și eu încep aicea cu “SOS, m-am născut! !!
Martorii
    Chiuie şi  zice uau !!! Sunt ok, bine… La 18 ani, am dat de dragoste și m-am prăbușit. Eu râd. El continuă : și încet, încet,  încep să mă ridic. Și  mă ridic, și mă ridic… Aici  e o a doua poveste.  Și iar am uitat, pic la un examen și nu știu ce, și mă ridic din nou.  Aici am martorii până la un moment dat când ma întâlnesc cu…
  Îl întrerup: povesteşte-mi despre acești martori. Cine sunt ei? Ce fac? 


-        Martorii sunt prieteni de-ai mei!!!El este mirat cum de nu mi-am dat seama. Naiba știe ce e în capul unui artist? Ei nu au logica oamenilor de rând. Ei împletesc propria viziune cu metafora, cu nu știu care idei și poate să rezulte orice. Chiar și nişte martori! Pentru ei martori pot fi  şi florile, copacii, norii sau chiar visele. Însă, de data asta, explicația este cât se poate de palpabilă, cât se poate de   logică : martorii sunt cunoștințe și prieteni!

Georgeta Istrate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...