Instantanee din Bucureşti - Curs de tras cu arcul


„Cine vrea să tragă cu arcul, este invitat. București FM oferă  gratuit  această șansă  celor  care vor să încerce prima oară în viaţă să tragă cu arcul aici, în cadrul expoziției „România 100  - Eu aleg România”. Şi asta va fi  până pe 10 noiembrie. Vor fi multe alte evenimente, dar  astăzi avem invitați niște arcași de la Brașov. Sunt  niște daci care ne învață să tragem cu arcul...”





Curaj, doamnă! Trasul cu arcul este ca un dans...

    Seară superbă de sfârșit de septembrie. Nu mai trecusem demult prin Centrul Vechi al Bucureștiului. Nu știu cum se face, dar în zona aia se întâmplă mereu ceva ieșit din comun. De data asta, am asistat la un fel de curs de tras cu arcul. Fiindcă vorbim de un post de radio, care face totul pe muzică, avem un decor adecvat: de o parte a străzii se află boxele și DJ-ul, iar de cealaltă parte,  lume adunată în fața câtorva ținte, la care urmează să se tragă cu arcul. Doi bărbați tineri, îmbrăcați în costume dacice, îi învaţă pe doritori arta de a mânui arcul. Aș fi trecut mai departe fără să mă opresc dacă nu aș fi auzit la microfon vocea unui bărbat, care avea rol de prezentator, rostind cuvintele : „ haideți, doamnă, curaj! Trasul cu arcul este ca un dans!”

Un profesionist în ale vorbelor

     La naiba! Cum să folosești cuvinte atât de frumoase! M-am întors, curioasă de ființa care a reușit în câteva secunde să-mi atingă inima şi să mă oprească în loc. Era un tip brunet, cam de vreo 35-40 de ani. Vocea lui mi se părea cunoscută. Într-adevăr, era un profesionist în ale vorbelor, e posibil să fi fost un monstru sacru al radioului însă, spre rușinea mea, nu știam cum se numește. Am scos telefonul să fac vreo câteva poze. M-am apropiat. Unul dintre daci m-a întrebat dacă  vreau să încerc și eu să trag cu arcul, dar am refuzat. Nu pentru că m-aș fi făcut de râs, nici nu-mi păsa de ce o să zică lumea, ci pentru că în momentul acela nu am simțit niciun fel de atracție pentru acest sport. Dar nu spun că nu-mi va plăcea niciodată, căci am mai rostit eu cuvintele  astea și viața mi-a arătat contrariul...

Momentul cel mai palpitant


    Momentul cel mai palpitant al serii a avut darul de a face să ne stea inimile în loc de frică. Exact în clipa în care însuși prezentatorul trăgea cu arcul, un bărbat, distrat probabil, a trecut într-un mod neașteptat prin fața marcajelor . Avea căşti în urechi şi parcă nu era din lumea asta. Aterizase şi el , ca musca în lapte, într-o situaţie în care, pariez,  nici nu a ştiut că a fost.  O fracțiune de secundă, atât a lipsit ca tânărul aventurier să fie vânat! Am răsuflat cu toții ușurați când l-am văzut în afara oricărui pericol. Nu de alta, dar crainicul era un arcaș al naibii de bun. După ce a trecut momentul tensionat, prezentatorul a  comentat ceva de genul : „domnul se pare că nu era român. În plus, nu cred că ascultă București FM pe 98,3, de aia nu a știut că aici se întâmplă  un eveniment cu săgeți. Era  cât pe ce să îl vânez”

Mai ştii când spuneam...

 Un bărbat îmbrăcat într-un costum elegant, se lasă convins să participe la inedita lecţie. Are şi un motiv întemeiat. Fiind însoţit de o doamnă la fel de elegantă, doreşte probabil să-i arate acesteia  abilităţile pe care le are şi să o asigure că va fi mereu apărată, în caz de pericol. La boxe se cântă  melodia  de interpretată de  Edward Sanda şi Ioana Ignat - Doar pe a ta”.
 
Mai ştii cand spuneam că de dragul tau eu mor,
Tu zâmbeai, nu sunai la 112,
Adunam, scădeam inimi şi-mi dădea
Că jumatatea mea lipsă e inima ta.


Iubirea, pentru mine, era un sentiment complicat
Tu m-ai făcut să simt că fără  ea aş fi complet dezechilibrat…

Cine crede că dragostea trece prea uşor
N-a simţit niciodată ce înseamnă să-ţi fie dor,
Dintr-o mie de inimi trecute prin palma mea
Eu ştiu că tu ştii că o vreau doar pe a ta”…


Avem profesionişti printre noi…

   Atmosfera se încinge . Prezentatorul comentează “Iată, asta e! Nu se trage cu arcul la costum. E normal, te  încurcă.  Se poate bea la costum, dar nu se poate trage cu arcul!Cum vă numiți? , îl întreabă pe arcaş.  Marius! De unde sunteţi?  Din București...
Cântecul rulează mai departe: Cine crede că dragostea trece prea uşor/N-a simţit niciodată ce înseamnă să-ţi fie dor…
Prezentatorul , uimit de abilităţile lui Marius, comentează: „deja are tehnici, domnul,  știe poante, știe.... Atenție, atenție, omul e cunoscător, ne păcălește, avem profesioniști printre noi...”
Cine crede că dragostea trece prea ușor, n-a simțit niciodată ce înseamnă să-ți fie dor...
Prezentatorul schimbă cuvintele:  „cine crede că dragostea trece prea ușor/ ia un arc și amenință: te omor!”
...dintr-o mie de inimi trecute prin palma mea...
Crainicul :  se vede altă atitudine... până  am învățat și eu că ținta trebuie să fie mult mai jos decât mi se pare mie...

Domnul ştie să se poarte cu o femeie

    Apoi, ca o sticlă de şampanie căreia tocmai i-a sărit dopul, prezentatorul opreşte lumea cu talentul său oratoric de excepţie , rostind la microfon în timp ce  priveşte spre operatorul care filma întreaga acţiune:” să se vadă la cameră că suntem live pe Facebook! La București FM... doamna este cu cel care trage cu arcul, după cum vedeți are o floare, sper ca de la dânsul ...Este un adevărat cavaler, nu contează că nu știe să tragă cu arcul, știe să se poarte cu o femeie. Asta înseamnă cavalerism, în 2018! Felicitări, doamnă! Iată ce bine-i stă și cu acea căciulă de dac. Vă mulțumim că ați trecut pe aici. Bucureștiul vă așteaptă să ne și ascultați pe 98,3 și să ne vizitați aici până pe 10 noiembrie la expoziția:  România 100-  eu aleg România.

Bucureşti FM uneşte toată planeta ...

   O fată se apropie de arc, iar dacii din Braşov îi dau instrucţiunile necesare. Fata este tocmai  din Iordania şi spune că o cheamă Alia.Prezentatorul are chef de vorbă: „Hai să vedem din Iordania cum trage... Iată București FM unește toată planeta aici. Am avut din Israel, Iordania, SUA... Iată ce înseamnă un radio adevărat, care unește toate spiritele planetei”...
  Îmi place. Tipul este bun de gură. La boxe se cântă de zor, iar la microfon, focul spectacolului inedit  este bine întreţinut „ Perfect.  Bravo! Iordania a dat foarte bine din prima.  Mai bine decât mine.  Oricine poate sa încerce să tragă cu arcul, gratuit. Acesta  este un moment pus la dispoziție de București FM...Cât avem lumină, tragem cu arcul...”


Georgeta Istrate


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...