Calitatea apei influențează starea de sănătate a organismului



  

  Orice durere reprezintă în realitate un strigăt al corpului după apă. Lipsa ori insuficiența ei  provoacă  oboseală  și   îmbătrânire timpurie. Un amănunt nu trebuie ignorant însă: calitatea!


 Băutura Lui Dumnezeu
    
   În timp ce căutam informații despre calitatea apei, mi-a venit în minte un fragment dintr-o predică a părintelui Ion Buga, pe care am să-l redau ca pe  un motto al acestui articol: ”Ați văzut vreodată un bătrân sfânt ținând în mână cănuța de lut cu apă? Ca pe Sfântul Potir o ține!... Și nu bea ca boul, o degustă, pentru că este băutura Lui Dumnezeu. Murim îngrozitor de urât, putrezim înainte de a muri…”.
    În câteva cuvinte, părintele atinge toate fațetele apei, inclusiv cea a sănătății. Influențăm, cu gândurile și atitudinea, în bine sau în rău, ceea ce consumăm. Rezultatul? Primim ceea ce dăm. Iar apa este un element vital al vieții noastre. Trebuie să-i dăm atenția cuvenită…

Un subiect arzător
   
    Nu este pentru prima dată când aleg să scriu despre apă. Este atât de important acest subiect încât ar trebui să inventăm un program pe telefon care să ne reamintească de câteva ori pe zi că trebuie să bem apă. Și s-o facem,  chiar dacă nu simțim acut setea,  până ce ne intră în obiceiurile cotidiene.
     Iubesc  apa în orice întrebuințare: fie că o beau, fie că mă scald în mare sau în cadă, fie că merg dimineața cu picioarele goale prin iarba înrourată sau ies în ploaie.  Apa este ceva magic, are viață, îți dă o stare de fericire  și este  sănătate curată. De câte ori am ocazia, spun că apa curată este cel mai ieftin medicament. Și, foarte important, nu are efecte secundare! Această substanță care se găsește în cantitate atât de mare pe planeta noastră, are memorie proprie, este magnetică, regeneratoare, receptivă și, ca să fiu în ton cu cele spuse de părintele Buga, este mistică. 


Îngrijorată de electroliza apei
    
     La fel ca  orice lucru pe lumea asta, apa are capacitatea de a  ne vindeca sau, dimpotrivă, de a ne  îmbolnăvi. Depinde foarte mult de compoziția ei. Căci, pe lângă elementele ce o compun, respectiv hidrogen și oxigen, ea conține o serie de substanțe chimice, de multe ori, peste limita admisă, cum ar fi: arsenic, compuși ai clorului, nitrați, plumb, mercur, etc. Ei bine, ce depășește acea limită face rău organismului. O veste și mai proastă este aceea că  poate să  conțină virusuri și paraziți care, odată intrați în organism, fac ravagii . E bine să cereți o analiză a apei pe care o consumați și, dacă există un risc pentru sănătate, să căutați metode de protecție.  Subiectul acesta m-a obligat oarecum să caut mai multe informații despre puritatea apei de băut. Am ajuns chiar să urmăresc o electroliză a apei, adică acea metodă prin care moleculele se disociază. Printr-un mecanism destul de simplu, poți separa apa acidă de cea alcalină dintr-un vas. Altfel spus,  dacă se efectuează electroliza unui lichid neutru chimic, cum ar fi apa, în jurul anodului se va forma un mediu acid, iar în jurul catodului un mediu alcalin.
     În fine, nu sunt cercetător, dar mizeria care iese la suprafață  îți dă fiori. Acest lucru te duce automat cu gândul la o instalație sau un aparat de purificare a apei. Altfel, nici nu-ți mai vine s-o bei! Chiar dacă ți se pare bună când o consumi, încărcătura aceea afectează ficatul, rinichii, ucide organismul la propriu. Cu alte cuvinte, când organismul se încarcă și nu mai reușește să  elimine surplusul de substanțe nocive, le depune în articulații, pe coloană, etc. Și  uite-așa avem boli de cele mai variate ”specii”.  Ce e de făcut?

Apa trebuie să fie mereu proaspătă
   
    Am bătut la ușa cabinetului terapeutului Nicu Ghergu, amicul meu de demult care , îmi place s-o spun, are soluții la toate problemele. Sau aproape toate. Iar în materie de calitatea apei, este dotat în tot felul de sisteme de purificare.  I-am povestit de experiențele acelea despre apă și i-am mărturisit  că m-am cam îngrijorat. Prin urmare, i-am cerut să-mi dea ceva ieftin și eficient care să-mi ofere o oarecare siguranță. Și cum eu îl consider varianta masculină a Șeherezadei, pe subiectul deschis, a început a povesti:” În copilărie, nu aveam puț în curte, dar exista unul la vreo 200 metri de casă. Bunicul aducea apă seara, s-o bem proaspătă peste noapte, iar dimineața când se trezea, primul lucru pe care-l făcea era să arunce  apa rămasă și să aducă alta. Era un ritual pe care  îl respecta cu sfințenie.  Mie  mi-a rămas lucrul ăsta în minte până în ziua de azi”.
   Carevasăzică, acel om simplu de la țară, căruia nici prin gând nu-i trecea să facă o analiză a apei (nu că ar fi fost condiții pe vremea aceea) avea acea intuiție extraordinară că apa trebuie să fie mereu proaspătă.  Într-adevăr, după 24 de ore, apa  își reduce  calitățile la jumătate, iar după 48 de ore devine o apă moartă. 

Parcă-mi spui despre copilăria mea…
   
   Amicul meu continuă:  ”era atât de bună apa din acel puț,  că puteai să trăiești numai cu ea!  Fasolea fierbea imediat, veneau oamenii cu căruțele  din alte sate să o ia. Era o apă ”moale”. Nu era nimeni gras, nu era nimeni trist,  ce mult contează apa! Bunica punea în apa aia sodă și un pic de leșie, iar  rufele ieșeau de un alb impecabil.  Ca să nu-ți   mai spun despre bărbații din sat: erau în putere până la vârste înaintate.  Îmi aduc aminte, era unul care, la 90 de ani, avea amantă”. Remarca lui, de altfel foarte importantă, mă face să zâmbesc.  Îl ascult și am impresia că-mi vorbește despre copilăria mea. Căci, în satul în care am crescut, exista cineva care avea o fântână cu  apă bună… de fiert fasole și de spălat rufe!, exact ca în povestea lui. Într-adevăr, o apă de calitate are o valoare energetică foarte mare, te revitalizează, ești fericit, îți trăiești viața cu optimism. Apa bună detoxifică, hidratează, alcalinizează organismul și întărește sistemul imunitar. Lista de beneficii poate continua…

Îți prepar o apă magnetizată…
  
    

   Bine, bine, dar cu cererea mea cum rămâne? Terapeutul râde. Scoate un obiect ca o baghetă, pune apă într-un pahar și începe să amestece. Îi cer să îmi explice: ” Îți prepar o apă magnetizată. Uite, instrumentul ăsta are un magnet și, dacă îl lași în apă 15 minute înainte să o consumi, sau amesteci, așa ca mine, vreo 2-3 minute, apa își recapătă proprietățile de zici că bei apă de izvor. Hai să-ți pun să guști, să nu zici că spun povești! Beau, ce să fac? Primul lucru pe care îl constat este că  dispare oboseala…” Bine de tot.  Îl întreb ce garanție are  acel instrument și îmi spune că, în  100 de ani, de-abia își pierde un procent din proprietăți. Cu siguranță, vizita mea la cabinetul de tratamente naturiste avusese un efect pozitiv.
     Consumul constant al  acestei ape magnetizate face ca organismul să capete caracteristicile unui câmp magnetic, acordându-se la câmpul magnetic al pământului. Asta înseamnă echilibru. În concluzie, o apă bună poate să asigure sănătate și viață lungă consumatorului.




P.S.   Vă mărturisesc, de când am primit bagheta magnetică, magică aș spune,  de la Nicu Ghergu, nici o băutură, de la apă până la suc ori  cafea, nu o consum nemagnetizată. O port cu mine oriunde merg. V-am făcut să zâmbiți? Asta era și ideea! 


Georgeta Istrate


Articol preluat de pe:
Telefoane: 0766.671.103 / 021.315.39.79



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...