Frumoasa mea copilă,



   


    Tu eşti copilul pe care eu l-am cerut cu disperare Lui Dumnezeu. De aceea viaţa ta se aseamănă mult cu a mea. Când ne-a fost greu, am fost acolo una pentru cealaltă.

    Acum, la vârsta la care ţi-ai găsit drumul care te împlineşte, valurile oceanului se ridică ameninţătoare, urlând geloase de li se sparge orgoliul în picături de otravă.
 Uneori, câte unul vine  cu aşa mare furie că te-ar zdrobi. Am uitat să-ţi spun cât de dură e uneori şcoala vieţii. Are examene atât de grele încât ai senzaţia că nu te mai poţi ridica. Dar o vei face, căci zilele nu seamănă una cu cealaltă – în câte o zi tună şi plouă torenţial, în alta adie vântul, iar în alta soarele te scaldă de-a binelea în razele lui, ca să ai energie să mergi mai departe.

 Alteori, zici că destinul  îţi surâde şi exclami fericită: Dumnezeu există  şi mă iubeşte!


   Dar când lumea îţi e mai dragă, când oceanul pare în meditaţie, brusc şi fără veste, se ridică un val care  urlă asurzitor şi ar vrea să te zdrobească. Îţi este teamă. Nu ştii încă să înoţi  într-o asemenea imensitate. Te părăsesc cei care au elicoptere, cei care au vapoare, cei care-ţi promiseseră să-ţi fie aproape fără să le fi cerut tu asta.Te trezeşti singură plângând că nu poţi ajunge la mal, fiindcă nu ai terminat şcoala de înot. Te gândeşti de asemenea că va fi păcat de tine, de lumea căreia ai fi vrut să-i laşi o moştenire intelectuală, ca semn de recunoştinţă că ai trăit în ea.

 Nu te teme!

  Nici eu nu ştiu bine să înot în acel ocean, nu am nici avion şi nici vreun vas de croazieră, dar am o amărâtă de bărcuţă care te poate duce la ţărm.  Bărcuţa aceasta poate să supună valurile, ele o cunosc şi le e teamă de ea, ştiu că poate să le învingă. Ea este ca acel cal slab şi bubos din poveste, pe care lumea nu dă doi bani. Ei bine, lumea nu bănuieşte că el , doar el, poate mânca jăratec, doar el are capacitatea  să îl ducă pe Făt- Frumos spre împlinirea visurilor sale.

   Aşa că, frumoasa mea copilă, oricât de sus te-ar duce destinul ca să te izbească, eu mă voi preface în plasa care se interpune între înălţimi şi piatră. Deci nu ai niciun motiv să te temi!


Georgeta,
17 mai 2016

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...