joi, 24 mai 2012

România poate fi o ţară de genii



      Terapeutul Nicu Ghergu  şi-a propus să ajute copiii din România,  să fie, dacă nu geniali, măcar foarte deştepţi. Cum va face asta?! Printr-un masaj special şi prin psihoterapie. S-ar putea ca  unii  să nu agreeze ideea, dar n-ar fi rău ca generaţiile care vor urma să nu se mai lase păcălite de cei ce vor să-i manipuleze. 
                                                                                                                                                                  
Educaţia şi pedeapsa                                                                                         

      Există mai multe cauze ce influenţează situaţia la învăţătură. Uneori, părinţii impun condiţii care limitează voinţa şi libertatea  copiilor. De exemplu: „ doar dacă iei note mari, vom merge în vacanţă!; dacă nu iei examenul, o să rămâi în urma colegilor tăi...”.
     Alteori, sunt profesori care stabilesc reguli greu de respectat, iar duritatea pedepselor provoacă în conduita copiilor un sentiment de respingere pentru şcoală. Aceste performanţe impuse din exterior determină apariţia unor blocaje energetice care, neidentificate şi nerezolvate,  pot genera probleme de sănătate la nivel fizic: dureri de cap, constipaţie, slăbiciune, scăderea puterii de concentrare, etc. În stare de tensiune, copilul nu va da niciodată randament optim, căci stresul este principala cauză a depresiilor, angoaselor – elemente care-l împiedică să fie el însuşi. Un copil deprimat se închide în sine, se izolează şi devine o „problemă” pentru familie, şcoală şi societate.  Creierul uman percepe verbul „a trebui”, care vine întotdeauna la pachet cu o ameninţare sau o pedeapsă, ca pe o durere, iar lucrurile făcute cu blândeţe şi de bună voie ca pe o plăcere. Aici este cheia problemei: transformarea durerii în plăcere. Astăzi, am să vă povestesc, cu ajutorul interlocutorului meu, Nicu Ghergu, un caz special, care schimbă calitatea vieţii unei fete de la frică şi stres  la bucurie şi performanţă.
   
Identificarea cauzei

        Într-o zi, în  cabinetul său, Nicu Ghergu are o discuţie deosebită cu părinţii unei fete de 18 ani, ingrijorati de  rezultatele slabe la învăţătură. Ingrijorarea este cu atat mai mare, cu cat fata  urmează să meargă la studii la Cambridge, în Anglia. Stresul îi blochează fetei  reacţiile , iar de la o vreme durerea de spate nu-i dă pace. Terapia pe care i-o face Nicu Ghergu  constă într-o asociere de masaje, cel mai important fiind în zona capului. Terapeutul  observă că oricât s-ar strădui, nu poate atinge rezultatele aşteptate. Se gândeşte că durerea de spate este însoţită de ceva...Tot ce poate să concluzioneze în acest moment este că fata are şi un blocaj mental care o împiedică să se relaxeze. Din discuţiile cu tânăra sa pacientă, Nicu Ghergu bănuieşte că are o relaţie proastă cu unul din profesori. Şi fiindcă are nevoie de confirmări pentru identificarea cauzei, la un moment dat, o întreabă direct  ce profesor nu-i place. Iniţial, întrebarea o surprinde pe fată, căci nu vede  legătura între durerea de spate şi sentimentele faţă de o anumită persoană. După mai multe investigaţii, terapeutul  obţine răspunsul pe care îl bănuieşte. Fata îi povesteşte  că nu se înţelege cu profesoara de istorie. Conversaţia ajunge în punctul în care  tanara recunoaşte că nu poate s-o suporte pe respectiva profesoară, că din această cauză mersul la şcoală i se pare un chin.  Apoi, se apără: „ dar toţi o urăsc!”
    Când terapeutul realizează că fata se încadrează în tiparul comun, îi spune:  „ Uite, vreau să fii altfel decât colegii tăi. Vom face împreună o experienţă: la orele de istorie, încearcă să fii atentă şi să găseşti ceva bun... ceva demn de admirat la profesoara ta!” Tânăra protestează  : „ nu o să găsesc nimic, sunt sigură!” Terapeutul insistă, ba chiar îi dă temă pentru data viitoare : „trebuie să fie ceva!!! Nu vii la următorul masaj, dacă  nu-mi aduci un răspuns!  Şi nu vreau unul inventat ca să scapi de gura mea, ci unul real,  pe care să-l simţi. Fata tace. Şi fiindcă  Nicu observa pe chipul ei o oarecare neîncredere, plusează cu un pariu: : „dacă funcţionează ceea ce spun eu, dai tu o şampanie, dacă nu, masajul pe care ţi-l fac este gratuit”

„Doamnă profesoară, aveţi un păr superb”

         La următoarea şedinţă de masaj, fata vine cu un raspuns surprinzător.Găsise ceva!  Când rosteşte cuvintele, Nicu simte că e mai relaxată decât data trecută şi  se exprimă mai liber. Terapia nu se termină aici, căci specialistul îi dă o altă temă. De data asta, misiunea constă în a-i spune profesoarei ce-i place la ea. Din nou fata protestează: „ N-o să fac asta niciodată! Este atât de dură, încât mi-e şi teamă să mă apropii!” Terapeutul insistă şi, în acelaşi timp, o asigură că nu i se va întâmpla nimic rău. Dimpotrivă.
    Nu este drum de întoarcere. Dacă aceasta este metoda de a rezolva problema  care o determină  să urască şcoala , bulversând astfel  şi viaţa părinţilor, merită riscul! Fata îşi face curaj şi, într-un moment ales cu mare atenţie,  îi spune: :  „doamnă profesoară, aveţi un păr superb!” Într-un mod total neaşteptat, profesoara zâmbeşte, fapt care topeşte orice stres în atitudinea fetei. Acum o vede chiar frumoasă, căci zâmbetul îi luminează chipul,  lăsând să se vadă partea bună a personalităţii.
 Din ziua aceea, relaţia elev-profesor se schimbă miraculos.  Profesoara are altă atitudine, fapt benefic pentru tânăra elevă.  Mai mult, o apreciază vizibil la ore, iar acest lucru o încurajează. Ca urmare,  fata începe să iubească istoria, devine activă la clasă, iar răsplata nu întârzie să apară. Dincolo de notele din ce în ce mai bune, profesoara nu o mai priveşte ca pe întreaga clasă,  o masă compactă, ci individual. Ba chiar, în unele probleme legate de şcoală,  îi cere părerea, spre uimirea ei şi a colegilor.
      La următoarea şedinţă de terapie, tânăra pacientă radiază de fericire, căci problema cu profesoara rezolvase o serie de alte situaţii neplăcute.  Când ajunge  din nou la masaj, este  foarte multumita. Părinţii, la fel. Situaţia aceasta îi înnebunise o lungă perioadă, iar  schimbarea venise ca o eliberare. În plus, durerea de spate devenise...istorie! Iar masajul special al capului o ajutase sa fie cea mai buna din scoala.
   În concluzie,  vinovaţii nu sunt întotdeauna cei care ne fac rău direct. De cele mai multe ori, oamenii se comportă în concordanţă cu percepţia noastră despre ei. Odată percepţia schimbată, relaţia se detensionează, iar calitatea vieţii devine net superioară.

Georgeta Istrate


Terapeutul Nicu Ghergu poate fi contactat la tel: 0723.132.876; 0766.671.103

4 comentarii:

  1. Avem copii destepti, intr-adevar. Poate ca n-ar fi rau sa-i obisnuim cu astfeld e terapii.

    Mircea

    RăspundețiȘtergere
  2. Nicu Ghergu ar putea face multe daca ar fi sprijinit.
    Andrei

    RăspundețiȘtergere
  3. Notele,nu reprezinta ce stie copilul, ele reprezinta ce nu stie profesorul despre copil.

    RăspundețiȘtergere
  4. Il cunosc personal pe Nici Ghergu. E un om deosebit. Nu doar el, ci si familia lui. Iar munca si-o fac cu profesionalism.

    RăspundețiȘtergere