O şomeră vorbeşte lumii



   Nu voi înţelege niciodată de ce primul ministru a adoptat soluţia „datului afară” din serviciu, pentru creşterea economică a ţării (o, binecuvântată restructurare, nici să mor nu mă laşi!). Având oameni săraci,  cum poţi fi o ţară bogată? Nu se găseşte  în ţara asta un om care să fie mai întâi preşedintele sau ministrul  românilor, şi de-abia după aceea al României? N-am să înţeleg de ce au fost desfiinţate fabricile. Noi mai producem ceva pe lumea asta? Sau poate că a devenit „obligatoriu” să cumpărăm de la alţii,  ca să o ducă ei bine. Şi noi? Unde sunt creativitatea  şi geniul acestui neam ? Unde ne sunt profesioniştii? Unde ne e demnitatea? Cât vom mai continua să avem coloana vertebrală încovoiată în faţa Europei? De ce sunt alţii mai buni ca noi? Dar sunt? Ce ne lipseşte? Mi se pare mie, sau se vrea distrugerea rezistenţei acestui popor?
 „ Dacă în secolul trecut învinşii îşi numărau morţii şi răniţii pe cîmpul de luptă,  în secolul nostru învinşii în războaiele economice îşi vor număra excluşii de pe piaţa muncii şi şomerii de la porţile intreprinderilor şi societăţilor comerciale”.  Acest text sună atât de depresiv, încât mă apucă disperarea. S-a creat o prăpastie atât de mare între bogaţi şi săraci, încât mă îndoiesc că va mai fi posibilă astuparea acestui hău.  


O şomeră vorbeşte lumii


 
Pe-aleea pustiită, prin frunze moarte, reci,
Mă plimb înlăcrimată, pe soartă supărată,
Căci nimeni nu mă vede, deşi-s aici, trăiesc,
Deşi am buletin, deşi mă străduiesc
Să fiu în rând cu lumea, să fiu asemeni ei,
Dar soarta mea mă face o pradă pentru lei

Când m-aţi văzut în zdrenţe, prin lume pribegind,
Când m-aţi văzut flămândă, o casă căutând,
Când mi-aţi văzut carnetul ce spune că-ş şomeră
Nu v-aţi gândit căci clipa în lume-i efemeră
Nu vă gândiţi decât la voi, nici nu vă ruşinaţi
Destinul vi-i prielnic, căci aţi ajuns bogaţi!

La uşa unor doctori ce se cred dumnezei,
Am aşteptat chiar zile întregi,  şi ochii mei
Au plâns de supărare, căci mă purtau pe drumuri
Am ridicat privirea, uitându-mă la ceruri
Că poate EL mai are în tolba lui cu viaţă
Să-mi toarne în pahar o ţâră de speranţă

Monsieur patron, ce vinzi într-o dugheană,
Mă vezi mai amărâtă, dar totuşi vreu un lucru
Tu mă înşeli, crezând că-s idioată,
Cât poţi: un pol, uneori chiar mai mult
Şi-ţi zici: analfabeta asta de unde-a apărut?
Nu ştie ea cât face, ia să-i opresc mai mult!

Eu tac şi-nghit. Vă văd atât de răi,
Atât de zeflemişti, de sfidători şi lacomi,
Ca să vă spun în faţă, ruşine mi-e de voi
Şi de ruşinea voastră mi-e ruşine,
Păstrez doar pentru mine impresia urâtă
Şi bucuroasă sunt că nu-s ca voi făcută

De trupul îmi acopăr cu zdrenţe căpătate
De mă vedeţi flămândă, pe obraji lacrimi vărsate,
Vă rog să nu mai râdeţi, vă rog să ascultaţi
Căci blana voastră scumpă, dac-o s-o dezbrăcaţi
Veţi fi la fel ca mine, un om neputincios
Un trup aveţi de lut şi...un buget frumos!

Georgeta Istrate

2 comentarii:

  1. Din pacate, situatia este cam gri in Romania.Sunt multe suflete pretioase care sufera, multe persoane capabile si sensibile care au fost aruncate la marginea societatii. Chiar ca ne trebuie un lider care sa iubeasca cu adevarat tara asta.

    Mircea

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar daca ai descris-o cu mijloace artistice, situatia Romaniei si a romanilor ramane la fel de dramatica.Crezi totusi ca politicienii iubesc tara, dar nu si oamenii? Eu sunt convins ca se iubesc doar pe ei insisi. Pt.ei Romania si romanii nu reprezinta decat o sursa de imbogatire si atat.Daca Iuda L-a vandut pe Isus cu 30 de arginti, ei si-ar vinde tara si poporul cu mai putin de atat.
    Bebe

    RăspundețiȘtergere

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...