Tudor Pănescu , o vizită surpriză

 


   Aprilie 2022. Este început de program la muzeu (MNAR). O colegă îmi spune, în treacăt, că avem un vizitator special , la intrarea în Galeria Românescă. Adică?, o întreb. Îi recită paznicului versuri din Eminescu!!!


Lucrare de Tudor Pănescu

   Câteva minute mai târziu, vizitatorul surpriză intră pe sala Theodor Aman. Mi se pare cunoscut. În câteva secunde, memoria îmi servește o amintire de astă vară...Nu mă pot abține și îl întreb:

-       Sunteți pictor, nu-i așa?

-       Da, sunt pictor.

Eu tac, în încercarea de a-mi readuce în minte mai multe amănunte  de la mare, de astă vară...

-       Da, sunt pictor, repetă el.

-       Și vă numiți Tudor Pănescu...

-       Ne cunoaștem?!

-       Am cumpărat astă vară, la Mamaia , un tablou de la dumneavoastră .

-       Aaaaaaaa! Ce tablou, vă mai amintiți?

-       Clar de lună, în Deltă, dacă nu mă înșel. Are multe movuri în el, de asta l-am cumpărat. Am și dovezi, să știți. În seara aceea , după ce am cumpărat tabloul, am făcut o poză cu dumneavoastră ( caut repede în telefon și îi arăt poza) .

 


-       Într-adevăr, râde pictorul.

-       Ce mică e lumea, zic. Într-o amintire pe care am pus-o pe blogul meu, am scris și un mic capitol despre acel tablou. Uitați, ăsta este link-ul: https://romaniaitaramea.blogspot.com/2021/08/pe-faleza-la-mamaia-2021.html


                                           Pictură de Tudor Pănescu

     Pictorul este mirat de-a dreptul. Habar nu are că cineva a scris despre el. După ce schimbăm câteva impresii și ne amintim de momentul  achiziționării tabloului , îl rog să revină, după vizitarea expoziției permanente. Vreau să-mi spună câte ceva. Îi cer permisiunea de a-i face câteva fotografii, căci nu pot lăsa un astfel de eveniment să treacă neobservat.

 


 

Răspunsurile pictorului au fost telegrafice! Aș fi vrut niște răspunsuri ceva mai detaliate, dar... e artist! M-am bucurat că a fost tot timpul zâmbitor. Redau mai jos întrebările: 

 


 

- Ce impresie v-a făcut muzeul?

- Superb!

- Ce anume v-a impresionat/

- Atmosfera!

- Ce v-au transmis lucrările ?

- Emoții.

- V-a rămas în suflet vreun autor anume?

- Toți!

- În afara acestor răspunsuri extrem de scurte, aveți ceva de spus despre vizita la muzeu?

- Ce pot să spun? Totul e splendid...superb!

 

 

 

Georgeta Istrate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...