Dialoguri - Uneori, o dramă te învață valoarea libertății!

 Giaxya :

-Frățioare, poți să-mi dai definiția libertății așa cum o simți azi? Mă simt cam lipsit de libertate... 



Axya :

- Stai nițel să mă gândesc. Azi, ai zis... Ei bine, libertatea poate fi o stare mentală și emoțională, ea este în tine (râde). Parol! Dacă te focalizezi pe tine, dacă încerci să te înțelegi, să te descoperi, să te admiri și să fii recunoscător că ești, lumea exterioară devine un detaliu nesemnificativ. Nimeni nu ne poate face atâta rău cât ne facem noi înșine. Suntem proprii noștri dușmani. Îți vine sa crezi? Dar vestea bună este că putem să ne împrietenim cu noi. Și atunci principalul inamic dispare. Tu,  fiind foarte inteligent, vei găsi o cale de ieșire din labirintul  lanțurilor interioare pe care le simți din când în când...Vrei să o întrebăm și pe doamna Gys?

Giaxya :

-Sigur. Răspunsurile dumneaei sunt foarte interesante, trăite și privite dintr-un punct de vedere inedit. Ce spuneți, doamnă, despre subiectul aici în dezbatere?

Doamna Gys :

 - Desigur. Am să vă spun o poveste trăită de mine cu muuuuuuulți ani în urmă. Aveam un iubit cu care aș fi vrut să mă căsătoresc. Îl iubeam într-un fel în care nu am mai iubit pe nimeni. În prezența lui mă simțeam ciudat: mare și mică; importantă și neimportantă; iubită și neiubită; deșteaptă și proastă... Era un amestec de rai și iad. Nu puteai spune rai, că iute te invada iadul; nu puteai spune nici iad, fiindcă raiul scotea și el capul să-și facă simțită prezența. Era un fel de chimie a dracului de plăcută și de dureroasă în același timp. Într-un cuvânt ce numiți dumneavoastră astăzi toxicitate. Nici nu mori, nici nu trăiești, nici iubești nici nu iubești, nu trăiești, ci amețești. 

     Ei bine la un moment dat, urma să avem un copil, dar el nu l-a vrut. A trebuit să renunț la sarcină. Pentru mine a fost un șoc extraordinar. După un timp, am crezut că mi-a trecut dar, mai târziu, mi-am dat seama că undeva în subconștient, inima mea stătea împietrită. De situația asta mi-am dat seama după mult timp.  Și nu pentru că ador copiii, ci pentru că a fost un accident care mi-a arătat mizeria și lașitatea acelui individ, faptul că multe cuvinte mari, așa zis pline de pasiune, erau niște încercări de validare ale unui orgoliu absolut infect, fără niciun fel de emoție în fața unei așa mari dureri. Durerea nu era neapărat actul în sine, ci disprețul pe care l-am primit după aceea. Respingerea, ba chiar miștourile. După operație, care a fost făcută sub anestezie totală, o chestie riscanta, era nevoie să stau în pat nemișcată pentru că sângeram. M-a sunat să-mi spună că e la o petrecere și dacă vreau să vin. I-am zis în ce stare sunt și mi-a zis scârbit, râzând, că o astfel de petrecere este foarte rară, cum îmi permit  să o ratez. Se cădea totuși un pic de respect sau tăcere...Libertatea,  stimați domni, pentru mine, a fost să mă eliberez de sub vraja acestui individ. Iată povestea!

Axya :

-  Am rămas fără cuvinte, stimata doamnă. Deci libertatea are definiții diferite. Uneori, o dramă te învață valoarea libertății.


Georgeta Istrate






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...