Dialoguri - Flori de apartament ( Femininul este ceva uluitor!)



 Giaxya :

- Dragă frate, mă uit la felul în care Letiția îngrijește florile. Ce frumuseți! Iar ea...avea Grigorescu o pictură ...a, o ”floare între flori” se numește lucrarea. Așa îmi vine să-i zic nepoatei mele!  Știe exact câtă apă să le pună, cum să le îngrijească, ba chiar am surprins-o mângâindu-le și vorbind cu ele. Uite cu câtă delicatețe umblă cu aceste plăntuțe. Femininul este ceva... uluitor!

 Axya :

 - Într-adevăr, dragă Giaxya, fetele mele sunt un dar de la Dumnezeu. Atât Letiția cât și Lucreția reprezintă bucuria,  muzica blândă, îngerească a vieții mele...

Giaxya :

- Cu permisiunea ta, dragă Axya,   am să o întreb câte ceva pe nepoata mea. 

   Apoi, îndreptându-se spre Letiția, ii cere să-i povestească despre anumite flori. Fata, zâmbește și, cu o eleganță cu care doar o ființă delicată poate să farmece interlocutorul, îl conduce pe curios spre florile pe care acesta le indică :

 Letiția :

Flamingo - purificator al  mediului



 - Această floare, dragă unchiule,  se numește Flamingo, se înțelege de ce. Este o floare tropicală, decorativă, dar  toxică. Are o calitate specială: purifică foarte bine aerul din casă. Aceste flori sunt cam sensibile, însă  merită să le ai prin preajmă pentru frumusețea și starea de bine pe care o dau . Nu trebuie să le ud în exces si nici să le pun în lumina directă. Observi că  florii flamingo i-am pus o farfurioară dedesubt, cu fel de fel de pietricele, ca să mențină umezeală atât cât are nevoie.

 Cala- înflorită și veselă

 



     - Cealaltă, cala, intră în repaus vara. Calele sunt extrem de frumoase. Mi-am făcut fișe cu modul în care ar trebui îngrijite. Nu știam prea multe despre flori înainte să mă apuc de acest hobby, dar m-am documentat și acum am reușit  să aduc plantele  la o stare minunată. Chiar și eu mă mir  de ceea ce am realizat, toate sunt înflorite și vesele.  Îmi plac mult plantele, chiar dacă cer multă atenție. Sigur, aș  fi putut cumpăra unele artificiale, dar este fascinant când te gândești că sunt vii!

Orhidee și mușcate - înfloresc tot timpul!

   

    Aici am orhidee. În zona asta, cam toată lumea are orhidee la ferestre. Comerțul cu orhidee este o adevărată afacere. Ce se mai vinde foarte bine este mușcata. Orhideele și mușcatele pe care le am, înfloresc tot timpul. Uite ce frumuseți! De exemplu, orhideea nu trebuie  udată în exces. În plus, îi trebuie un pământ special, cu bucăți de scoarță de copac. A, și  nu trebuie pusă în lumina directă a soarelui! Orhideei îi trebuie ghiveci transparent, cu găuri, pentru că și rădăcinile au nevoie de lumină, am aflat asta recent. Și nu trebuie să aibă apă care să îi bâltească în sau sub ghiveci. Am înțeles că cel mai bine este ca iarna, o dată pe săptămână, să faci imersie cu ghiveciul. Îl ții 10-15 minute într-un bol cu apă la temperatura camerei, nu foarte rece, și îl scoți pentru că apa trebuie să pătrundă în bucățelele de scoarță, pentru că, după cum ți-am spus,  orhideea nu are pământ normal, ci un amestec special. 


    Mușcatele, în schimb, nu sunt pretențioase. După cum poate ai observat,  unii dintre vecinii noștri au mușcate  extrem de rosii agățate de garduri, la ferestre, peste tot. Și uneori creează un contrast și mai și dacă, așa roșii cum sunt, le pui într-un port ghiveci albastru...

Georgeta Istrate




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...