Pe faleză, la Mamaia 2021

Un colț de lume aparte

    August, 2021. Seara, la Mamaia, faleza este plină de oameni. Unii se plimbă pur și simplu, alții ies pentru a face bani în cele mai diverse moduri: cântă la un instrument, voce sau ambele; pictează pe loc ceea ce ai în minte; îți fac portretul în doar câteva minute; îți fac poză cu marea ori cu o imagine având în fundal oceanul și mulți palmieri ; alții sunt îmbrăcați în clovni și vând chestii strălucitoare pentru copii, în timp ce fac tot felul de scamatorii; dacă vrei un tatuaj mai simplu sau mai complex, se rezolvă alegându-ți modelul dintr-un catalog...La sutele de terase răsună muzica, unii au artiști consacrați pentru a-i distra pe consumatori.  Pe deasupra circulă telegondolele, ca niște păianjeni  uriași, urcători și silențioși. Biciclete, triciclete și alte mijloace de locomoție te claxonează, dacă îți vine să privești stelele mergând pe banda special amenajată pentru ei .


 Un mister care te cheamă

   Mă fascinează focurile de tabără pe care le întâlnesc  în curtea multor localuri sau chiar în incinta cluburilor . Este o atmosferă atât de imprecisă, amestecată și magică încât atracția este irezistibilă. Nu știu dacă marea, oamenii, gândurile , inspirația, veselia, tristețea, romantismul, muzica de toate genurile, luminile, stelele, șoaptele îndrăgostiților ori bucuria copiilor  sunt responsabile pentru asta, dar știu sigur că nu poți sta în camera de hotel. E ceva misterios care te cheamă ...

 


    Clar de lună în Deltă, de Tudor Pănescu

       Mă uit la un foc ce arde în curtea unui club de noapte . Este de-a dreptul seducător. Mă plimb în jurul acestui perimetru și, la colțul unei intrări , observ vreo 20 de picturi înșirate pe gardul scund și lat al terasei. În lumina violacee, aceste lucrări par o altă lume suprapusă celei evidente. Peisaje, flori, mare, bărci viețuind pe pânza limitată , te absorb într-o realitate liniștită și neliniștită în același timp. Un tablou mă hipnotizează pur și simplu. Este cel mai frumos sau este cel cu care rezonez în acest moment. Prețurile nu sunt afișate ...Mă uit în jur să identific vânzătorul . Observ un bărbat de vreo 55 de ani, înălțime medie, cu mustață și pălărie, un adevărat personaj de roman. Se vede de la o poștă că nu e un simplu vânzător. Cred că este chiar autorul !

Tudor Pănescu

    Nu mă agresează cu întrebări de genul : ce doriți, uitați am și asta, am și aia. Nu! El știe că dacă mă interesează ceva, vin singură...

Clar de lună, în Deltă

Clar de lună în Deltă, detaliu

Clar de lună în Deltă, detaliu

-Bună seara, îi zic. Sunteți autorul acestor lucrări ?

-Da!

- Mă fascinează această lucrare ( arăt spre tabloul care îmi place). Cum se numește ?

- Clar de lună în Deltă...

- Ce frumos! Ce v-a inspirat?

- Natura!

- Ce  simțeați în timp ce pictați?

- Am băut foarte multă vodcă!

 - ( Eu râd si zic: ) În momentul în care bei un pic de alcool...

-  Am imaginație!, îmi spune foarte serios și detașat.

- Aha, intrați într-o altă dimensiune... 

- Exact!

- Puteți să-mi spuneți numele dumneavoastră?

- Tudor Pănescu ( zice cu mândrie). 

Apoi continuă ...

-  Tudor este un nume sonor. În primul rând, în  greaca veche înseamnă harul lui Dumnezeu.  Apoi avem  Dinastia Tudor, o avem și pe Teodora, împărăteasa Bizanțului... 

Face o pauză, apoi continuă: 

    - Pe mine m-au interesat femeile, alcoolul și tutunul ...femeile frumoase în mod special ( se uită la mine și zice):  mai ales cele  cu ochii albaștri!...

 

   Cumpăr tabloul și mă îndepărtez. Este singurul suvenir de la mare. Un suvenir pe care-l voi expune pe unul dintre pereții camerei mele, să-mi amintească de o seară magică la malul Mării Negre...

 Georgeta Istrate

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...