Dialoguri - Adevărul, bunul simț și conștiința

 


Axya :

     - Ce părere ai despre diferențele culturale, despre adevărul care este mereu diferit în funcție de cine l-a scris sau l-a rostit? 

Giaxya :

       Adevărul... Eu zic așa : citește-i pe toți din toate culturile, ascultă-i pe toți, dar gândește cu creierul tău și urmează bunul tău simț , nu ce zice o turmă! Și, mai ales, nu te lua după cât de liberi, frumoși, zâmbitori pozitivi, etc, se laudă sau se promovează alții. Nu putem ști  ce e cu ei când sunt singuri și lasă frâu liber gurii și comportamentului. Nu ești tu o muscă pe perete să vezi tot!  Ce poți să faci e să vezi cum te simți  când acționezi în acord cu ce îți spune bunul simț, instinctul care te dirijează mereu înspre ce e bine și corect. Că și un țăran analfabet și agresiv de la țară știe în sinea lui ce e binele, dar poate nu vrea să îl practice, nu îl alege. Nu trebuie luat de bun tot ce ni se servește! 

Axya :
 
- Eu am o problemă cu a spune nu. Când spun da în loc de nu, sufăr , apare frustrarea, nu mă simt bine sub nicio formă. Simt că am făcut ceva împotriva propriului suflet ...

Giaxya :

        Eu cu asta lucrez acum. Să știu să spun un NU demn, cu politețe, fără să fiu brutal când ceva nu e în acord cu valorile mele. Pentru că există niște legi ale Vieții care nu pot fi încălcate. Dacă ne opunem sau credem că revoluționăm noi legile universului inventând cine știe ce nouă credință sau sistem de idei, ne înșelăm. Or să se întoarcă împotriva noastră acei pumni în gură dați conștiinței ca să tacă. Or să se întoarcă împotriva noastră sub forma unor sentimente despre care nu știm de unde vin : anxietate, iritare, agresivitate, competiție, dorința de a avea dreptate, nesiguranță, egoism extrem, rușine, etc. 
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...