Karoly Kiss, artă românească modernă


   Nu știu de ce, dar lucrarea aceasta îmi place la nebunie. Am impresia că îmi vindecă sufletul pur și simplu. O fi datorită felului în care sunt combinate culorile... nu-mi pot da seama cu precizie.
  
     Peisajul de față mi se pare un colț de rai, iar frumusețea naturii redată aici este prezentată în culori calde și odihnitoare.

    După cum se observă, culoarea dominantă în acest peisaj este movul care se armonizează plăcut cu nuanțele de albastru, roșu, roz pal, verde și brun închis.


    Lucrarea aparține pictorului Karoly Kiss, născut în anul 1883 la Arad și plecat în eternitate de la Baia Mare, în anul 1953.
În general, opera lui Karoly Kiss cuprinde în cea mai mare parte peisaje și interioare, gravuri cu influență japoneză.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...