Julien Prévieux, scrisoarea numărul 18

   
   "Scrisorile trimise de Prévieux diverșilor angajatori care oferă poziții prin anunțuri de presă, și răspunsurile, mai mult sau mai puțin atente, ale acestora, compun o reflecție complexă și plină de umor despre muncă și valoare socială.
   De-motivarea afectată de artist este ocazia de a folosi în răspăr locurile comune și retorica scrisorii convenționale de motivație, dar și de a inventa, într-un experiment literar extins, zeci de voci care își enunță, din varii motive, indisponibilitatea de a se integra unui trai productiv din punct de vedere economic, reticența și izolarea ".
 (Catalog Expoziția Specii de spații, pagina 76).













Dimensiunea Cetelem

Tânăr absolvent de școală sau facultate?

Cetelem, lider european al creditului de consum, filială a grupului BNP - Paribas,  recrutează!

Intrați în una din echipele noastre din Paris sau din țară pentru o primă poziție axată pe vânzarea produselor noastre către clienți persoane fizice. Sens comercial, reactivitate și dorința de a munci în echipă sunt atuurile dumneavoastră majore. Noi vom ști să vă oferim trainingul care să răspundă nevoilor dumneavoastră și dorinței de a evolua.







Stimată doamnă, stimate domn,

Vă scriu ca urmare a anunțului apărut în ziarul "Piața Muncii". Ieri am pus punct unui text unic, în care vă expuneam, de manieră exhaustivă toate abilitățile mele. Era o scrisoare de intenție exemplară: plină de fapte viu reliefate, descria într-un stil contemporan și dinamic avantajul unui parteneriat între compania dumneavoastră și mine însumi, enumerând strălucitele etape ale unei colaborări cu siguranță glorioase. Pentru ca totul să fie perfect, introdusesem și câteva amintiri captivante ale experiențelor din trecut. Într-adevăr, nu lipsea nimic, aveam toate calitățile solicitate, nu doar pentru postul propus, dar și pentru alte posturi mai prestigioase. Dar, azi dimineață, dorind să pun scrisoarea în plic, mi-am dat seama că nu mai era. Dispărută, aruncată sau subtilizată de un concurent rău intenționat?
   Cu intestinele literalmente perforate de teamă, am întors pe dos modestul meu apartament... fără succes. Dauna este considerabilă pentru că nu mai am forța de a începe din nou această muncă fastidioasă care m-a acaparat timp de optsprezece zile și șaptesprezece nopți. Mă văd, așadar, să refuz acest post (poate veți primi scrisoarea mea semnată de un altul...). Îmi veți scuza cu siguranță absența CV - ului, dispărut la rândul său!

În așteptarea răspunsului dumneavoastră, vă rog să primiți, Doamnă, Domnule, asigurarea înaltei mele considerații.

Julien Prévieux







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...