Cadoul copiilor din cadrul Fundației Hope & Homes pentru Muzeul de Artă al României






Dragii mei, 

    Zilele acestea am fost plăcut surprinsă când, în holul de intrare în Galeria de Artă Românească- Muzeul de Artă al României, am găsit un brad împodobit într-un fel special. Toate ornamentele erau confecționate din hârtie albă și colorată, iar fiecare mică lucrare de artă avea semnătura copilului ce o crease. În plus, aceste ornamente erau desenate și colorate. M-am învârtit mult în jurul acestui brăduț, căutând numele copiilor în faldurile hârtiei creponate, pe globulețele ori pe oameni de zăpadă miniaturali. Iată câteva nume: Ștefania, Robert, Ana, Alecu, Maria, Alexandra, Miki, Nicu...



    Pe un panou improvizat dintr-un carton, copiii au făcut desene și s-au semnat. M-am apropiat, în ideea de a descoperi vreo informație despre autori. Iată ce scria: ”50 de copii din programele Fundației Hope & Homes for Children din București și Baia Mare au creat ornamentele pentru acest brad de Crăciun. ”Bradul nostru de Crăciun” este primul proiect din cadrul parteneriatului cultural-educativ dintre Muzeul Național de Artă al României și fundația Hope & Homes for Children”. 

   Și pentru că acești copii au fost capabili să mă facă fericita măcar pentru câteva momente, m-am gândit să fac câteva fotografii și să le împărtășesc cu voi. 

  Am căutat câteva informații despre această fundație și am găsit următoarele:

”Proiectele noastre au început în 1998. Din ianuarie 2001, suntem o organizație neguvernamentală, constituită în conformitate cu legea română. Ne concentrăm asupra închiderii instituțiilor de tip vechi pentru copii, deoarece credem că acestea le schilodesc copilăria. În ansamblu, programele noastre urmăresc înlocuirea sistemului instituțional de protecție a copilului, cu un sistem bazat pe conceptul familial. Credem că atașamentul, atenția individuală, iubirea și stimularea sunt esențiale pentru fiecare copil”.

Mulțumim, copii!

Georgeta,

24 decembrie 2016







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...