La mulți ani Xenia Prutianu, pictorița din Vaslui !

 

La mulți ani binecuvântați, Xenia Prutianu!


 

 


 

 

      Astăzi, 11 aprilie, este ziua de naștere a Xeniei Prutianu. 

  Am cunoscut-o la Muzeul Național de Artă al României și m-am îndrăgostit instant de zâmbetul ei. Am aflat că pictează . Apoi,  m-am  îndrăgostit  și de ceea ce iese din mâinile ei. Despre ea, am scris două mici articole pe blogul meu.  Între noi s-a legat o afinitate pe care nu sunt în stare să o explic. Comunicăm pe whatsap, iar cuvintele  sunt frumoase, ca ființa ei.

    În postarea de astăzi , am să redau câteva din mesajele calde și luminoase,  pe care le primesc de la Xenia Prutianu. De asemenea, adaug câteva picturi create de ea .


”Bună ziua, doamna mea. Să vă surprindă ziua de azi cât mai frumos ”; ”O zi bună, cu multă căldură sufletească vă doresc ”.

 


Un mesaj vocal din 24 martie 2023, spune următoarele:

    ”Bună ziua, doamna mea dragă. Îmi era dor să mai comunicăm, să vă mai spun câte  ceva. Săptămâna trecută am fost la biserică, la noi în sat, și m-am spovedit, iar duminică m-am împărtășit. Am spus părintelui  că mai umblu pe Internet , pe Facebook, să mai postez câte o lucrare. M-am gândit că o fi păcat , fiindcă suntem în post. I-am spus că pictez, iar părintele m-a întrebat ce anume.  După ce i-am spus, el m-a întrebat: dar icoane nu pictați? Am spus că  nu am încercat, dar am întrebat dacă nu cumva o fi păcat să fac eu  icoane. Părintele mi-a spus că, dacă am  harul acesta , nu este  păcat.  Am  încercat și  am făcut așa cum am putut. Vă pup și vă îmbrățișez , o seară frumoasă vă doresc”.


     ”Bună seara, doamna mea. Vă trimit câteva picturi făcute acum , în preajma sărbătorilor pascale. De Florii, tablouri cu flori și o iconiță în care Maica Domnului se roagă . Icoana se  numește ”Tânguirea Maicii Domnului”

 

Georgeta Istrate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...