Dialoguri - Tu, numai tu!



 Axya :

- Frățioare, merge treaba in funcția pe care ai primit-o recent? Te întreb fiindcă te văd mereu stresat, nu te mai recunosc, nu mai ești disponibil ca înainte, iar când ești, nu mă asculți. Îmi lipsesc conversațiile noastre atât de suculente, pe diverse teme... 

Giaxya :

- Foarte rău, frate! Nu este ușor să lucrezi cu omul. Abia acum înțeleg sensul acestor cuvinte.

Axya :

-Îmi este greu să cred asta, căci îți cunosc bunătatea, ești grijuliu cu toată lumea. Este  lucru rar si prețios așa ceva,  în ziua de azi. Aşa cum ți-am spus, am observat, în ultima vreme  un   fel de povară,  un stres enorm pe care îl experimentezi, de când ai preluat acel post de conducere. Dar,  de asemenea,  am observat eforturile pe care le faci și sunt de părere că sunt admirabile.

Giaxya :

-Din exterior, se vede că m-aș descurca, dar nu este deloc așa. Mi-am dat seama că nu sunt un lider bun. Bunătatea mea nu este suficientă și nici necesară. Ca să lucrez cu 200 de oameni, din care 80 la sută sunt femei, este o misiune aproape imposibilă pentru mine. Îmi trebuie sânge rece, stăpânire de sine, căci provocări sunt încontinuu .

 Axya :

- Ce-i drept, dacă vorbim despre stresul enorm pe care îl suporți,  acesta si-a pus amprenta pe toată ființa ta:  corp, privire,  gesturi... Este un semn  că trebuie făcută o schimbare în percepție,  în atitudine,  în felul în care tratezi problemele care,  sunt sigur,  sunt interminabile. 

   Pe de altă parte, sunt convins că,  dacă ai ajuns în această poziție,  este pentru că divinitatea știe că poți să faci lucrurile magistral. Tu , numai tu! Fiindcă Dumnezeu îți vede sufletul,  privește in interiorul tău și știe că poți. Dacă El nu voia,  nu ajungeai acolo. Câteodată,  nici noi înșine nu credem că suntem capabili de lucruri mărețe,  până ce viața ne ridică mingea la fileu. În fața provocării, noi avem alternative. Am să-ți enumăr doar trei: să clacăm;  să fim mediocri,  în sensul de a primi fiecare zi ca pe un nou chin;  să ne ridicăm și să spunem: voi face totul într-un mod magistral! Un mod unic,  fiindcă tu nu trebuie să copiezi pe alții,  trebuie să o faci în felul tău,  să adaptezi atât de bine metodele tale la regulamentele interne,  încât ceea ce ai de făcut să ți se pară floare la ureche. Și atunci,  nimeni,  de la director până la ultimul angajat,  nu va avea putere asupra ta,  in sensul rău al cuvântului.

     Însă pentru asta,  trebuie să adaptezi metode care nu te caracterizează,  la stilul tău. Da,  ăsta este cuvântul! Stil.  Un stil în care toată lumea să fie fericită,  în primul rând tu.

 Giaxya :

-Tu spui, frățioare, să continui calvarul ăsta, în care eu mă simt atât de mic, de neputincios, răstignit pe o cruce străină? Crezi că,  până la urmă,  voi reuși să strunesc aceste 200 de energii și să fie toată lumea fericită? 

Giaxya :

- Cu siguranță, vei reuși! Viața,  care este cel mai bun antrenor,  nu-ți va da a doua oară șansa pe care o ai acum. Deci acum trebuie făcut ceva! Eu nu știu cu adevărat sarcinile pe care le ai zilnic. Dar, în locul tău,  aș face ca polițiștii :  bun,  dacă treaba asta îmi face atâta rău,  dacă eu trebuie să fac totul,  nu e bine! Aș începe prin a lua o coală de hârtie și aș scrie numele tuturor angajaților de la cel mai mare în grad pană la cel mai mic.

     Ca să reușesc,   îmi trebuie oameni locomotivă,  activi,  corecți,  vigilenți,  capabili,  pe care să mă pot baza.
M-aș uita la fiecare nume în parte,  l-aș privi,  l-aș citi și,  în baza experienței și observării de-a lungul anilor,  aș face o ierarhie,  începând de la cei mai activi , până la oamenii  căpușă,  care nu au habar ce caută în firma aceea .  De ce aș face treaba asta?! Ca să impart sarcinile. Succesul constă  în ECHIPĂ.  Dacă tu duci echipa în spate și vei continua la nesfârșit munca tuturor,  vei cădea și,  crede-mă,  nimănui nu-i va păsa.  Nimănui!!!!

      Dacă îți faci o echipă puternică,  scapi de tot acest stres,  iar echipa ta va avea satisfacția muncii, bucuria că  părerea îi este apreciată și că poate  pune umărul la bunul mers al lucrurilor. În plus,  vei putea să îți faci concediul omenește,  când și cum ai nevoie și vei avea timp să petreci cu propria familie. Mă refer și la relația cu mine, fratele tău.

      De exemplu,  poți pune în valoare talentul unuia care știe să lucreze în Excel. El va face tabele cu situația fiecărui angajat.   Ca  fișa la medic!  Acolo poți citi câte zile de concediu a luat și câte mai are,  recuperarile,  învoirile,  concediile medicale și tot ce ține de evidența personalului. Altul are talentul de a vorbi cu oamenii, știi și tu că a lucra cu oamenii este cel mai greu lucru pe lumea asta. Când apare o problemă,  cel mai bine este să ceri părerea oamenilor de încredere, faci o mică ședință în care expui situația și alegi cea mai bună soluție pentru toată lumea.
     La început,  până organizezi totul și pui pe fiecare în locul potrivit,  în funcție de abilitățile fiecăruia,  va fi un pic mai greu, dar apoi va fi bine pentru toți. Eu am încredere în tine și știu că  în interiorul tău,  există un lider care abia așteaptă să iasă la lumină.


Georgeta Istrate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...