Dialoguri - obsesii, frici, control psihologic...


Axya :

- Frățioare, ce îmi poți spune despre control psihologic, obsesii și frici?

 Giaxya :

- Acesta este un subiect atât de vast încât nu ne-ar ajunge o viață să-l dezbatem. El este ca o energie subtilă, ca un liant negativ, ca niște fire nevăzute care ne cuprind în anumite momente ale vieții noastre, individual sau colectiv. O frică înspăimântătoare....

Axya :

-Poți să-mi dai exemple concrete?

Giaxya :

- Sigur. Dacă tot am vorbit zilele trecute despre magie, am să mă leg de subiectul ăsta. De exemplu, eu pot să înghit mercur accidental. Nu trebuie să sar repede la concluzia că mi se fac farmece. Da, există cazuri când așa ceva se întâmplă. Dar nu ajută cu nimic să sar din prima la concluzii obsesive, anxioase, victimizatoare, să mă gândesc că cineva îmi vrea pielea, e pe urmele mele și vrea să mă distrugă. Asta m-ar îmbolnăvi psihic. Ar trebui să caut cauzele clare, evidente, explicabile. Abia după aceea să caut inexplicabilul.  Abia atunci apelez la alte ipoteze. De exemplu, se spune că spiritele bune sau rele vin însoțite de mirosuri. Dacă simt miros de levănțică în casă, nu sar la concluzia că îl am pe Sfântul Mihail, El Însuși în dormitor! Verific. Poate am un săculeț cu levănțică în șifonier, printre haine...Și apropo de vaccin, că tot suntem în pandemie și am creat așa niște teorii halucinante, cum că reacțiile corpului vor fi negative pentru corp, că cineva ar vrea să ne omoare, etc. Asta nu înseamnă că nu or fi simptome dubioase cu vaccinul. Sigur că există! Și vom afla mai multe pe măsură ce timpul trece. Zic să nu ne distrugem singuri psihic înainte ca altceva să ne distrugă. Pe asta mizează de fapt cei care ne rănesc : controlul psihologic. Îți spun ceva, după care te distrugi singur, ruminând obsesiv!


Georgeta Istrate


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...