Mihaela și 99 de biserici - o experiență minunată!

    


   Stăteam de vorbă cu o prietenă… Numele ei este Mihaela. Este o ființă enervant de calmă. Nu știu cum face, dar ceea ce am aflat din acea conversație cu ea , ar putea dezlega măcar parțial, misterul.

    Ei bine, mai erau câteva zile până la sărbătoarea Crăciunului 2021, iar noi discutam despre una, despre alta...  

   La un moment dat, Mihaela schimbă tema discuției. Îmi povestește că, anumite perioade ale vieții au inspirat-o să facă un fel de ritual religios. Aflând despre ce este vorba, mi-a  răsărit ideea de a face  un mic text, pentru a fi publicat pe blogul meu. Aveam să-i formulez câteva întrebări...

   Nu știi niciodată pe cine poate ajuta o astfel de idee!

   Zis și făcut. Seara, am formulat întrebările, iar ea mi-a confirmat primirea lor. Însă, mi-a zis Mihaela, până când am să răspund, ți-am scris ceva pe o hârtie. Mi-a întins coala , m-am uitat pe ea, i-am  zis că e bine și că aștept acele răspunsuri…

  Astăzi, recitind acel text scris de mâna Mihaelei, mi s-a părut genial. Nu am nevoie de mai mult. Veți vedea de ce...

  Mulțumesc, Mihaela!  


Textul Mihaelei


     ”În tinerețe, cineva mi-a spus că-mi pot îndeplini o dorință mergând la nouă biserici în aceeași zi. Cred c-am fost de câteva ori . Și-am fost foarte mulțumită.

    Dar acum vreo șase ani, când rămăsesem șomer și șansele de a găsi un serviciu decent și care să mi se potrivească, erau mult prea mici, mi-a venit o idee: să merg la 99 de biserici, bineînțeles, nu într-un timp determinat. 

   Și a fost o experiență minunată.

    În căutarea lor, am parcurs cu piciorul locuri, străzi extraordinare din Bucureștiul meu minunat. Străzi,  case extraordinare din vechiul București, mai ales. 


    Am avut, de asemenea, surpriza să constat că în unele locuri parcă eram așteptată , ca și cum Doamne-Doamne a primit cu bucurie proiectul meu de suflet și mi-ar fi presărat drumul cu daruri semnificative .

    Într-una dintre biserici , preotul mi-a dăruit o carte cu ”Viața Maicii Domnului”. Într-alta, femeia de la lumânări mi-a dăruit o icoană.

La biserica Răzvani, preotul mi-a oferit un ceai cald. Altă dată, am primit o cafea .

Toate astea nu-s întâmplătoare ...

     La un moment dat, am dat examen pentru ocuparea unui post pe care mi-l doream din tot sufletul . În preziua examenului scris, mersesem la cea de-a 99-a biserică . M-am prezentat foarte bine și am ocupat postul ! ”



Georgeta Istrate



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...