Nu am bani




În voiaj am venit pe pământ
Ca o frunză purtată de vânt
Ca un click luminos provocat
De un aparat de fotografiat

Dar vai, nu am bani!
Şi sunt:
Ca un tren fără şină
Ca o maşină fără benzină
Ca o fântănă fără apă
Ca o floare neudată


În vitrine, haine frumoase
În restaurante, mâncăruri gustoase
Iubirea m-aşteaptă pe căi neştiute
Întorc buzunarul pe dos şi....uite!


Vai, vai, nu am bani!
Şi sunt:
Ca o regină fără regat
Ca un proces fără inculpat
Ca un profesor fără elevi
Ca ariciul fără ţepi

Şi-atunci sărăcia mă cheamă la dânsa
Zâmbind mă-mbrânceşte-n mocirlă
Adio mâncăruri şi haine frumoase
Adio, iubire, de mine mi-e milă

Pentru că nu am bani
Şi sunt:
Ca un răsărit fără soare
Ca o speranţă călcată-n picioare
Ca o nuntă fără mireasă
Ca un click într-o zi-ntunecoasă!

Georgeta Istrate

4 comentarii:

  1. Mama, ce se-ntampla azi cu mine
    Tot ce am stiut eu s-a schimbat
    Mama, ce e rau si ce e bine?
    Cum mai pot avea tot ce-am visat?

    R:
    Ooo, e o lege pentru toti
    Viata e o jungla, vrei nu vrei
    Ooo, sa te-ascunzi de ea nu poti
    E un singur drum, asculta:
    Banii vorbesc, banii vorbesc
    Unii te ridica, altii te lovesc
    Banii nu tac, banii se fac
    Totul e in mana lor
    Banii vorbesc

    Mama, nu mi-ai spus nimic de oameni
    N-am stiut ce mult se poat schimba
    Mama e asa usor sa-i cumperi
    Cat de greu e sa primestï ceva

    http://www.trilulilu.ro/Truli84/41ee2f6768c9e2

    RăspundețiȘtergere
  2. In ultimul timp, mi se intampla ceva ciudat: dupa ce iti citesc poeziile, am senzatia ca esti o vrajitoare, care-mi citeste gandurile si mi le asaza intr-o splendida versificatie. (Iarta-ma, sunt...invidios! Tu esti atat de talentata si eu,NU)

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga Matei, exagerezi. Eu am scris câteva poezii, tu ai scris o carte. Nu te poţi plânge de lipsă de talent. Oricum, îţi mulţumesc pentru amabilitate.

    RăspundețiȘtergere
  4. Poezia aceasta a fost scrisa pentru un concurs televizat, in ideea de a fi transformata intr-un cantec. De aceea are si refren. A fost nominalizata, dar prin tragere la sorti, a pierdut sansa de a deveni un cantec. Mai bine, caci versurile acestea nu sunt prea optimiste.

    RăspundețiȘtergere

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...