Sfârșit de septembrie, Muzeul de Artă al
României. Vizitatorii, români sau străini, sunt în egală măsură pasionaţi de artă. Mai ales toamna. Povestea care
urmează se întâmplă pe Sala Brâncuși,
așa cum, paradoxal, s-a mai întâmplat și în
alte dăți, cu alte personaje. Galeria de Artă Românească este foarte mare, dar mie mi se întâmplă
lucrurile importante numai în punctul acela. De exemplu, povestea putea fi
derulată pe sălile Grigorescu, Aman, Paciurea... O fi destinul?
Sunt
artist!
Luasem
masa de prânz și mă întorsesem pe sală. Niște vizitatori priveau curioși
lucrările splendide ale lui Brâncuși. La un moment dat, unul dintre ei hotărăşte să se întoarcă pe
sala avangardiştilor, vecină cu sala Brâncuși. Se tot învârtea la graniţa dintre
săli, căutând curajul să mă întrebe
ceva. Am simțit asta și l-am ajutat, privindu-l. Cu ocazia aceasta, l-am observant
mai bine. Era un tânăr cu ochi adânci și
atitudine de artist. I-am simţit spiritul
prietenos şi deschis. La un moment dat, m-a întrebat: cu cine ar trebui să vorbesc pentru a expune
temporar o lucrare în acest muzeu? I-am spus că, în problema aceasta, singurul care
i-ar da un răspuns corect este domnul
director. Într-adevăr, chestiunea mă depășea. M-am uitat lung la el, căci avea
niște tatuaje pe mâini și l-am întrebat dacă el este autorul acelei lucrări pe
care voia să o aducă la MNAR. Foarte bine putea să fie și un colecționar. Da,
mi-a răspuns. Sunt artist!
Nu
mai văzusem aşa ceva până atunci
Ei, în acel moment mi s-a aprins beculețul.
Hmmm, un artist, mi-am zis. Nu ştiu cum se face, dar de când lucrez printre opere
de artă, cunosc din ce în ce mai mulţi artişti. Logic. Mă gândeam cum să-l abordez, iar el parcă mi-a
citit gândurile. A început să-mi arate câteva fotografii cu lucrările sale, pe
telefon. Mi s-a părut ceva extraordinar. Ceva ce nu mai văzusem până atunci. Lucrările lui mă duceau cu gândul
la o lume ideală, ceva nedefinit, dar foarte frumos. Semănau cu
aurul, cu soarele... Nu puteam să îl las să
îmi scape. Pasiunea mea pentru scris se activase. Iar blogul avea nevoie de
noutăţi. V-am făcut să râdeţi? Ei bine, o fac din dragoste, nu din
interes! Chiar dacă nu prea am timp de pasiuni literare, uneori mai cad în ispită. Aşa că îl întreb direct dacă i-ar plăcea să scriu pe
blogul meu despre el și arta sa. Inițial, nici nu a aprobat, nici nu a respins.
Doar a rămas pentru câteva clipe cu
semnul mirării pe chip. Am continuat să-i vorbesc. I-am explicat că am lucrat
vreo opt ani ca jurnalist și că am rămas cu obiceiul de a scrie. De aceea am creat blogul. Nu avea nimic de
pierdut. A acceptat. Am scos telefonul să înregistrez interviul neașteptat…
Cine
sunteţi, domnule?
Întrucât era o
cunoștință absolut nouă, căruia nu-i știam nici numele, l-am întrebat :
-Cine sunteți, domnule?
-Sorin Teodorescu,
artist independent.
-Cu ce ocazie prin
București?
- Locuiesc în
străinătate și am venit pentru a-mi vizita prietenii și pentru a-mi rezolva
niște probleme personale. Întrucât voi sta o perioadă destul de scurtă în țară, am zis să vizitez
câteva locuri interesante din București. Acesta este motivul vizitei mele la Muzeul
de Artă.
-V-ați născut în
România?
- Da. M-am născut în
România, în Galați, pe 27 ianuarie 1981. Am decis să plec din Galați în urma
unor probleme legate de ego-ul unor oameni care ocupă funcții publice și cărora
nu le plac oamenii destupați.
- Credeți că ego-ul
acestor oameni a avut și o parte bună, în sensul că a permis destinului
dumneavoastră să vă conducă în străinătate?
Râde. Apoi continuă :
- Mai mult dorinţa mea de a demonstra că pot să fac ceva valoros
pentru oameni...
- Și cum ați ajuns în străinătate, cum a
venit clipa decisivă?
- Păi, ca să plec în străinătate, am fost
împins de circumstanțe. România, din
păcate, pentru mulți dintre cetățenii ei, are ușile închise. Suntem o țară care cerem diplome. Personal,
nu cred că diploma poate să realizeze vreun lucru fizic. În realitate, omul pune mâna și creează diploma. Prin
urmare, am hotărât să plec în afară, unde oamenii sunt mult mai deschiși. Din
experiență, vă spun că acolo ești ajutat, indiferent cât de slab ai fi! Nu zic,
au și ei, ca orice pădure, uscăturile lor. Însă marea majoritate tinde să îi
ajute pe ceilalți. Ei au înțelepciunea de a ști că este bine să ajuți pe cei
care vor să evolueze. Logica acestei
atitudini este una simplă : ținând pe cineva prost, nu câștigi nimic. Cel mult o falsă idee de putere. Părerea mea este că ești într-adevăr puternic atunci când știi să
promovezi valorile și le creezi
contextul să strălucească. În plus, dacă tot vrei să-ți arăți puterea , ar
trebui să te măsori cu cineva care îți este
superior.
Am
plecat în lume pur şi simplu!
- Când v-ați hotărât să plecați în altă
țară , ați avut pe cineva care să vă aștepte și să vă ajute acolo, măcar la
început, sau...
- Nu. Am plecat în lume pur și simplu! Inițial, am ales Italia pentru
că era mai aproape. Apoi am pornit spre Spania, pentru că acolo poți găsi primăvara eternă. Este o țară cu
legi foarte blânde. În plus, dacă tot vorbim despre artă, Spania este țara
suprarealiștilor !
În timp ce interlocutorul meu îmi
povestește, am impresia că mă aflu în fața unui personaj din basme. Chestia
asta cu plecatul în necunoscut, fără a fi sprijinit măcar moral, mi se pare de
un curaj ieșit din comun, căci pe planeta asta există pericole la tot pasul. Povestea
ar suna cam aşa: eroul pleacă în necunoscut, pe un drum inițiatic, de care el
nu are habar că e inițiatic.Nu realizează că, la final, nu va mai fi acelaşi.
Apropo de basmele cu Feţi - frumoşi, eroul are nevoie de cal şi arme. Ei bine, calul năzdrăvan care te duce ca vântul sau ca
gândul, după cum doreşti, și arma pentru
a se apăra de eventualii inamici, sunt voința și intenția de a face bine. Mai
am impresia că peste toate acestea se află mâna destinului ca o umbrelă pentru
vreme rea. Ca să mă asigur că am înțeles bine, mai întreb o dată:
- Vreți să spuneți că ați plecat așa pur și
simplu?
- Da, pur și simplu. Și
m-am apucat de treabă . Prima dată am ajuns în Alicante. M-am dus la primul om
și, neștiind să vorbesc spaniola, i-am desenat...
- Sunt mirată. Îți trebuie un curaj nemaipomenit să te duci așa
în necunoscut... Nu v-a fost teamă nicio
secundă că o să dați greș?
- Nu avea cum să îmi fie teamă de ceva prin
care am mai trecut. Adică, dacă în țară la noi nu se poate și nu se poate, m-am
dus acolo. Ajuns afară, în cel mai rău
caz pot să întâmpin eventual aceleași greutăți pe care le-am întâmpinat la mine
în țară.
- Aveați vreun ban în buzunar?
- Da, 40 de euro.
Ştiu
cât sunt de bun!
- Aaaa, bun, și v-ați angajat? Sau ce ați
făcut?
- Nu, nu m-am angajat. Am luat un pix și o
hârtie și le-am desenat oamenilor că
vreau să ajung în cutare loc, în cutare loc, în cutare loc… Deja aveam oarece
material strâns din desen, grafică, pictură și ce mai aveam eu pe acolo. Pur și
simplu m-am plimbat așa pe străzi, și unde am văzut tablouri în magazin, am
intrat și am cerut informații. Le-am spus : vă rog să mă ajutați, iar ei m-au
îndrumat : du-te acolo, du-te acolo
du-te acolo... ești bun, bravo...
- V-au cerut să dați anumite probe?
- Nu! S-au uitat la ceea ce fac, am stat
puțin de vorbă gesticulând, sau cum am reușit noi să comunicăm, și încet,
încet, am reușit să ajung până la Muzeul Salvador Dali. Am ajuns în locuri în
care la noi, vii și te rogi în genunchi să le dai oamenilor ceva de valoare. Eu nu am falsă modestie și alte chestii de genul acesta. Știu cât
sunt de bun! Mi-aș dori ca toată lumea să știe cât e de bună în ceea ce face.
Nu ar trebui să fie un impediment să
afirme asta, de teama de a nu auzi remarci de genul : mamă, ce încrezut ești!
Nu! Pur și simplu eu, dacă am un kg de aur în buzunar, știu cât valorează un kg
de aur!!! Am un kg de aur pe care vreau să-l vând, iar omul ar trebui să
reacționeze astfel : Ok. Îl cumpăr sau nu îl cumpăr, nu să mă ironizeze.
Lucrez
din propria-mi plăcere
- Spuneți că oamenii aceia au avut
încredere în dumneavoastră și, din prima, v-au ajutat ...
- Da, m-au supus la oarece probe, dar nu
niște probe imposibil de trecut. Pur și simplu mi-au spus: hai să facem
următoarea chestie! Ok. Și când au văzut, au zis : da, într-adevăr merge! Hai
să-i dăm înainte, fiindcă ești priceput.
- Și apoi?
- M-am angajat, am lucrat pe unde am
apucat, nu neapărat ca artist, am lucrat unde mi-au oferit, ca să mă pot
întreține.
- Ce ați lucrat, mai precis?
- Am spălat, am fost vânzător, am făcut
desene, tatuaje, am făcut tot ce se putea. Și încet, încet, am strâns
clientelă, bănuți, care m-au ajutat
să-mi cumpăr materiale, să pot lucra în continuare. Deocamdată, nu sunt afiliat
niciunei asociații. Lucrez pe cont propriu - din propria-mi plăcere. Cu alte
cuvinte, nu fac artă să demonstrez cuiva ceva.
- În momentul de față, din ce vă câștigați
existența?
- Din tatuat și tablouri de mici
dimensiuni.
Poţi
trăi fericit cu mai puţin
- Aveți clienți pentru tatuaje?
- Destui.
- Care sunt cele mai frecvente cereri de
tatuaje?
- Din păcate, cele mai solicitate sunt kitsch
- urile, pe care refuz să le fac. Mulți mi-au spus că am reușit sa ajung la
performanța de a-mi permite să refuz kitsch-ul. Adică vin să-mi fac și eu
tipicul – în 2018 vor un craniu, un trandafir, un nu știu ce. Nu!!!! Prefer
lucrurile bine gândite. În momentul de față sunt genul de tatuator care , mai
degrabă, pierd banii unui client, dar îmi câștig un prieten. Adică îl sfătuiesc
:o să-ți fie benefic sau o sa ai impedimente din cauză ca ești tatuat. Zilele trecute, a venit o prietenă și mi-a spus: Sorin, vreau să mă tatuez! Și
i-am spus: gândește-te, pielea se strică, poate o să te îndrăgostești de cineva
care nu o să te accepte cu tatuaj, poate vrei să te angajezi... I-am dat o
mulțime de alde poate și trei zile de gândire. După toate astea, mi-a spus:
uite că nu mai sunt hotărâtă să-mi fac tatuaj!
Râdem amândoi, apoi îi
spun:
- Mi se pare mie sau vă sabotați propria afacere? Aveți un soi de
onestitate pe care o puneți deasupra banilor.
Asta îmi place. Altcineva ar fi
fost fericit să ia banii...
- Da, dar nu e nevoie, poți să trăiești
fericit cu mai puțin...
Ceva
îmi spune că foarte curând…
- Am văzut câteva lucrări extraordinare pe
telefonul dumneavoastră…
- Prima lucrare pe care v-am arătat-o se
numește Helios Geneza. Pe fiul meu îl
cheamă Helios și am zis că, dacă nu o să fiu bogat financiar, să îi las măcar lucrările. Să facă el ce vrea cu ele!
Râde. Am uitat să vă
spun. Tânărul artist are un timbru cald al vocii, ceva care te duce cu gândul
la cumsecădenie și bunăvoință.
- Ați vândut vreo lucrare?
- Da, mai vând, dar lucrări mici, fiindcă
oamenii nu își permit să cumpere operele mari. Sau poate nu am găsit eu încă
oameni care să fie dispuşi să plătească ceva mai mult pentru o lucrare. Unele
sunt destul de elaborate. Valorificând-le, ca și ore de lucru în domeniul
artistic, au un preț destul de mare. Unele se ridică la 100.000 de euro, mai mult sau mai puțin. De
aceea vânzarea lor merge un pic mai greu.
- Ce
materiale folosiți? Din fotografii, îmi par destul de scumpe…
- Sunt într-adevăr destul de scumpe. Însă
multe dintre aceste materiale sunt inventate chiar de mine.
- Adică?
- Am anumite rășini pe care le introduc în
materialele ce urmează a fi modelate. Folosesc tot felul de proceduri, cum ar fi sudura la rece. Îmi place
să imit tot felul de materiale. De exemplu, unele lucrări par aurite, dar nu
sunt lucrate în aur. Este vorba despre acea imitare despre care vorbeam mai
devreme.
- Adică ați inventat anumite materiale făcând
tot felul de aliaje?
- Da, anumite compozite. În loc să folosesc
metal, folosesc, de exemplu, un fel de spumă care, atunci când se întărește, dă
senzația de metal, etc. De altfel, știu să
lucrez și în bronz, aur, marmură, etc. În mai toate materialele care se
folosesc în artă…
- Am observat că lucrările reflectă lumina
aurului. Cum ați făcut să obțineți efectul acesta?
- Sunt date cu bitum lichid, să facă priză cu rășinile pe care le
folosesc. Peste bitum vin cu un strat de bronz lichid, iar bitum, iar bronz
lichid... Adaug câteva straturi pentru a rămâne lucioase, să nu se înroșească
în timp. Le fac un fel de protecție.
- Cum vine inspirația?
- Pur și simplu încerc să ocolesc
negativismul.
- Inspirația vă poate veni și uitându-vă la
un film sau când priviți oamenii pe stradă sau în parc?
- Da, întotdeauna! Mă poate inspira orice.
În plus, am observat că privesc lucrurile diferit. Mi-am dat seama că
percepția mea asupra a tot ceea ce ne
înconjoară este alta în comparaţie cu percepţia majorităţii. Probabil de la
această percepţie mi se trage pasiunea pentru artă.
- Într-adevăr, din ce mi-ați arătat, am
observat că redați lucrurile într-un fel
anume. Aş putea spune unic. Picturile au pe ele amprenta artistului. Lucrările
nu sunt ca niște poze, e ceva special. Personal, mi-ar plăcea să am acasă sau
la sediul firmei, dacă aş avea una, o lucrare executată de dumneavoastră. Mi-ar induce o stare de bine, de aici mi-ar
veni energia necesară pentru a crea sau a face ce am de făcut în fiecare zi.
Lucrurile care ne înconjoară , ne influenţează viaţa, fie că ne dăm seama sau
nu de acest lucru. Ca şi mine, este posibil să dorească multă lume să aibă acasă
o lucrare semnată Sorin Teodorescu. Dar, deocamdată, oamenii nu vă cunosc. Ceva îmi spune că foarte
curând veţi ieşi din anonimat!
Nu
sufăr, la propriu, arta urâtului!
- Da, e ceva special... Din păcate, există
anumite canoane care îngrădesc imaginația artiștilor. Unii spun : hai sa fim
suprarealiști , expresioniști, etc. Dar de ce să nu ne exprimăm pur și simplu?
Adică să nu avem o tehnică anume. Și să nu ne autolimităm.... Vreau să spun că
există o bază într-adevăr de la care se pornește, pe care eu încerc să o
ocolesc. De fapt, eu încerc să ocolesc tiparele impuse. Un reportaj care m-a
inspirat foarte mult, realizat de BBC,
se cheamă” Why beauty matters”. Pentru mine e un reper destul de
important. Nu sufăr, la propriu, arta urâtului! Indiferent ce s-o zice despre
ea, noi ca artiști, nu avem voie să promovăm urâțenia!!! Sub nicio formă și sub
niciun pretext! Pentru că eu nu vreau să merg cu băiatul meu, să vadă un craniu, de exemplu, și să mă
întrebe : tati, de ce e craniul ăla aşa? Și eu să încep să zic: păi, uite, a
murit un om, au venit viermii, l-au mâncat, a putrezit.... Înțelegeți? De ce să
nu vadă o floare și să zică : tati, dar de ce e floarea aia aşa specială? Păi
uite, este o floare pe care se așează
albinele, polenizezează, se
multiplică floarea pământului, dându-ne miere și mierea-i dulce, etc. De ce să
nu avem explicații frumoase?
- Dar ocolind urâtul și arătându-i numai
partea frumoasă băiatului, nu cumva îl lipsiți de o parte a vieții?
- Opinia mea este că nu. Cred că urâtul
există doar în lumea umană, iar noi ţinem morţiş să avem acest urât Absolut tot ce știm noi este invenție verbală
umană. Primul cuvânt pronunțat se zice că este luana… Înainte de luana
nu exista urât, frumos, etc. De-a lungul
timpului, ne-am făcut niște standarde
cum că un om e gras, că e urât, altul e handicapat fizic și din cauza asta este
urât... Atenţie: a nu se confunda
termenii. Periculosul e una, urâtul e alta. În ceea ce privește pericolele, îl
învăț. De exemplu, într-un tablou, pot să pun un pai de chibrit arzând și un deget
înroșit deasupra focului. Asta exprimă faptul că e pericol să pui mâna în foc,
fiindcă te poți frige. E mai blândă lecția decât să fac un incendiu cu un om în
flăcări. Este traumatizant pentru un copil să vadă piele arsă. Asta îl poate afecta psihic. Părerea mea este că putem
să expunem pericolul și prin alte metode, fără a produce șocuri emoționale.
Banii
şi libertatea merg mână în mână?
- Toată viața veți face artă?
- Da.
- Vă definiți prin artă?
- Categoric!
Mai vorbiți-mi despre
artă.
- Eu văd arta ca pe un sport sau ca pe un
hobby. Nu mi-am propus planuri măreţe .
O fac
pentru că mă atrage. Aş putea spune că m-am născut atras de artă. Nu pot
să neg faptul că şi partea financiară contează.
Mi-ar plăcea să câștig destui bani să-mi permit, de exemplu, să merg cu băiatul meu la pescuit, fără a fi
împovărat de diverse datorii( Râde) .
- Să aveți libertate. Banii înseamnă libertate?
- Din păcate...
- Sau din fericire ...
- Da, sau din fericire...
- V-ați gândit vreodată să luați legătura
cu o casă de licitații și să vă scoateți lucrările la vânzare în felul acesta ?
- Da. Am fost. Doar că aceste case de
licitații sunt conduse de oameni care te judecă nu după ceea ce creezi, ci după
aparențe . Am fost la case de licitații din România şi din Spania. Ei bine, concluzia este că, până nu te
prezinți la cravată, papion, cu hamalul
după tine și șofer să îți deschidă ușa, nu ești băgat în seamă. Peste tot este
la fel. Uite, suntem în sala Brâncuşi. Oare, acesta lucra în costum? Nu cred.
Gândiți-vă la faimoasa poză a lui Picasso, în atelier, în niște papuci tipic
Arabiei, ascuțiți ca nişte niște
ghiulele, cu pantaloni scurți și în pielea goală. Gândiți-vă la Salvador Dali
care ieșea cu furnicarul. Eu n-am înțeles, trebuie să mă îmbrac ca un om de
afaceri sau ca un artist? Sau liber, adică free spirit? Am fost în mai multe
state europene – Italia, Franța, Germania, Anglia. Ei consideră că trebuie luat în considerare doar cel care
are mulți bani. Nici măcar nu văd în alții posibile surse de venit . Mă gândesc,
dacă tot îi interesează banii, ar putea să zică: omul ăsta a venit cu ceva genial. De pe urma
muncii lui, aș putea să câștig miliarde.
Nu! Ei se chinuie să intre în grațiile omului putred de bogat. Ironia este că
fiind deja la nivelul acesta, bogaţii nu le permit acestor ignoranţi să ajungă
la ei.
Artă
canalizată spre bine
- Ce este talentul?
- Talentul este un lucru relativ. Pe mine nu mă interesează cât talent are
celălalt. Eu susțin absolut orice mișcare artistică dirijată spre bine.
- Ăsta poate fi un motto al vieții
dumneavoastră? - ARTA CANALIZATĂ SPRE BINE?
- Da. Am o mare problemă față de oamenii
deprimați care vor să pună stările lor în ceea ce fac. La naiba! Art is about
sharing. Deci de ce să împart eu cu lumea urâțenia din sufletul meu și să nu
încerc să mi-o vindec? Eu nu vreau să influențez pe cineva. Pur și simplu fac lucruri care, la
sfârșit, ar trebui să mă încânte, în primul rând, pe mine. Oricum, toți artiștii suntem catalogaţi
ca persoane , să zicem, neînţelese. Unii spun că suntem de-a dreptul nebuni. Poate suntem geniali. Eu spun că suntem perfecționiști, dar știm că
ţinta asta nu o atingem niciodată și... Concluzia
este că eu încerc să fac doar lucruri
care îmi plac!
Sunt
aici!
- Aţi vorbit mai
devreme despre oameni care fac diferenţa între cei îmbrăcaţi la patru ace şi alţii…Aceasta
poate fi percepută ca o umilinţă? Ce senzație aveți când vă loviţi de astfel de
atitudini?
- Am o senzaţie de milă
pentru sufletele lor. Mă întorc și plec, oarecum distrat, puțin deranjat.
Lovindu-mă des de această atitudine , am învăţat să mă detaşez. Nu mai sufăr
sau mai bine zis, nu mă mai doare atât de mult. În plus, ştiu că, la un moment dat o să fiu destul de apreciat,
încât cei care m-au respins or să vină la mine. Eu nu o să procedez ca ei, dar
cred că o să le amintesc faptul că nu au făcut bine în
momentul ăla. Părerea mea este că e foarte simplu să zici: ia haide măi, să vedem ce
e cu tine! Am fost și în România, în
diverse locuri. Am întrebat cu cine pot vorbi în legătură cu
expunerea unor lucrări și nici măcar nu m-au luat în seamă. Ultima oară am mers
la Art Safari și le-am prezentat, într-un catalog bine pus la punct, cu
fotografii şi descrieri, lucrările mele.
Am întrebat cu cine pot să vorbesc pentru expunerea de anul viitor. Mi-au
răspuns : scrieți-ne un mail! Eu le-am zis: SUNT AICI!!!! Iar pe catalogul meu nici
nu s-au deranjat să se uite. Insistau: scrieți-ne un mail. Eu nu înţeleg ce
caută asemenea fiinţe în acest domeniu. Pentru mine, arta înseamnă frumusețe. Poți
să ai o sută de diplome, dacă nu înțelegi faptul că artiștii sunt niște oameni
puțin mai speciali, că ei nu au nevoie
de costum şi de cravată ca să fie luaţi în seamă, nu ai ce să cauţi în domeniul
acesta!
Fratele Google şi tehnica de lucru
Dacă ar fi să vorbiți cu cineva de la
MNAR, ce lucrare ați vrea să oferiți pentru publicul vizitator ?
- Oricare, sau poate chiar mai multe. Dacă
ar fi să donez o lucrare, nu ar fi
prima. Pentru că prima îmi aduce aminte
de începuturi. Se cheamă Helios Geneza.
- Când aveți o inspirație și vreți să
lucrați, intrati într-o stare anume?
- Da, depind foarte mult de starea din
acel moment și până nu sunt extraordinar de calm, nu mă apuc de lucru. Am
perioade de o lună, două, trei în care nu lucrez. Lucrez în fiecare zi, dar nu
la lucrarea aia. Când nu mă simt inspirat, pur și simplu îmi iau o bucățică de hârtie, fac o schiţă, două dungi, trei dungi, două
puncte, cinci puncte, trebuie să iasă
ceva! Din pozele pe care le am pe rețelele de socializare, am doar câteva, special prost calitative, pentru ca nu vreau
să se folosească alții de ele. Cine vrea
să le vadă, mă poate contacta. În Spania, am participat cu lucrări la o
expoziţie colectivă, acum vreo doi ani. Evenimentul a fost organizat de primăria din Alicante. Îmi aduc aminte că
atunci a venit să o viziteze însuşi prim ministrul Norvegiei. Acum îmi doresc
să îmi deschid propria galerie unde voi permite oricărui artist să expună.
- În România?
- Nu. În România am încercat, dar nu se poate.
- Cât de mult ţineţi la lucrările
dumneavoastră?
Zâmbeşte.
- După copilul meu, ca și valoare, sunt
ele. Aceste lucrări sunt un fel de copii ai mei. Să realizez o lucrare de genul
acesta am fost nevoit să trec prin multe, multe lucruri. Nu am fost ajutat de
absolut nimeni, nici moral, nici financiar.
A trebuit să muncesc cu ziua, să accept joburi care erau sub nivelul
meu. Eu știu să lucrez în absolut orice material, de la vată până la marmură,
metale și alte chestii…
- Sunt curioasă, cum ați învățat toate aceste
tehnici?
Râde.
-
Cu fratele Google! Ca să înveţi practic,
mergi pe YouTube , sunt diverse tutoriale. În ziua de azi, poţi învăţa aproape
orice pe Internet.
- Când lucraţi, sunteţi fericit?
-
Pur și simplu nu am stat să mă întreb,
cred că e ceva cu care m-am născut. De mic am desenat. Am câştigat primul premiu la desen pe la vârsta de trei ani.
Dacă stau bine şi mă gândesc, pe unde am concurat, am câștigat.
- Am putea să concluzionăm că
dumneavoastră v-ați găsit drumul în viaţă și că veți fi un artist toată viața?
- Da.
- Tatuajele înseamnă tot artă?
-
Da, absolut orice, inclusiv tatuajele.
Câtă vreme nu accepți să faci orice tatuaj și în orice condiții și nu oricui,
te poți considera un artist.
- Sorin Teodorescu, mulţumesc pentru
interviu.
- Cu plăcere!
Georgeta Istrate
P.S. Sunt convinsă că v-am stârnit curiozitatea în ceea ce priveşte arta lui Sorin Teodorescu. Pentru mai multe informaţii sau , de ce nu, să îl contactaţi pe artist, intraţi pe pagina lui de Facebook:
https://www.facebook.com/sorin.teodorescu.9
https://www.facebook.com/sorin.teodorescu.9
Artistul meu Preferat 🍀🙏🍀🙏
RăspundețiȘtergere