În evanghelia sa, Matei povesteşte despre
un om   care vine la  Iisus  
să-i vindece copilul aflat în stăpânirea unui  demon . Acest demon  îi punea băiatului   viaţa în pericol,   aruncându-l  
adesea în foc sau în apă . El precizează  totodată că a cerut ajutorul ucenicilor, dar
aceștia  nu au reuşit să-l tămăduiască.
Făcându-i-se milă, Mântuitorul ceartă demonul cu o autoritate care aparţine
numai lui Dumnezeu.Vorbele Lui  alungă răul
 şi redau  sănătatea baiatului. Uimiţi de această putere,
 ucenicii vor să ştie de ce n-au reuşit
ei să îl  vindece. Răspunsul este clar:”Pentru
puţina voastră credinţă…Acest neam de demoni nu iese decât numai cu rugăciune şi
cu post”(Matei, cap17, vers.20-21). 
        Grozav
este păcatul şi el pândeşte credinciosul 
atâta vreme cât trăieşte pe pământ. El 
este în culmea gloriei când dezbină, ucide, incită la ceartă  şi ură pentru lucruri materiale trecătoare sau
provoacă războaie aducătoare de moarte. Ucide visuri şi sentimente, iubiri
curate şi ,ca un sculptor priceput şi viclean , modelează chipuri după
asemănarea sa, făcându-ne să credem că are dreptate. Îmbolnăveşte şi aduce în
pragul disperării pe cel fără nădejde, îndemnându-l la sinucidere. Cine poate
măsura durerea  sufletului omenesc căzut
pradă  păcatului? Am auzit odată pe
cineva spunând  că suntem cu toţii într-un
tren la cârma căruia se află cel rău, iar noi suntem  adormiţi în credinţă. El rânjetşe
triumfător  şi  ne duce direct în prăpastie.Un hău în împărăţia
întunericului. 
     Și totuși, în  această beznă străluceşte o lumină: lumina
salvatoare a Domnului nostru Iisus Hristos. Şi harul Duhului Sfânt se revarsă
cu aripi dumnezeieşti peste inima dornică de mântuire. Totul este să nu
fim   surzi şi orbi.
“Peste cei bolnavi își vor pune mâinile și se vor face sănătoși”
        Ştim că, la  botez, fiecare creştin este însemnat cu
pecetea Duhului Sfânt pentru a fi protejați  de capcanele răului. Însă, noi ieşim deseori
din această protecţie fiind ispitiţi şi vrăjiti de păcatul  înşelător. El este ambalat frumos şi se
foloseşte mai ales de simţurile noastre , de ambiţii ,dorinţa de mărire. Şi ne dă ceea ce vrem,  deoarece 
ne cunoaște punctele slabe. Ca să ne păzim de aceste ispite, care ne
îndepărtează de Dumnezeu şi ne transformă în unelte ale răului, ar trebui ca
religia noastră, comuniunea cu Dumnezeu, să nu fie doar din când în când, ci ea
să devină un mod de viaţă, o permanență.  Miza este mare: veşnicia noastră pe care ori ne-o
petrecem cu Iisus ori (alternativa este teribilă!) cu duşmanul   Lui şi
al sufletului omenesc.
        Ca şi celelalte taine ale
bisericii, Sfântul Maslu are rolul de medicament al trupului şi al sufletului. Ea
a fost instituită de Domnul nostru Iisus Hristos , după  înviere, în momentul în care şi-a trimis
apostolii să propovăduiască evanghelia zicându-le:”Iar celor ce vor crede, le
vor urma aceste semne; în numele meu, demoni vor izgoni, peste cei bolnavi îşi
vor pune mâinile şi se vor face sănătoşi.” Marcu
, cap.16, vers.17-18) . Dacă avem vreo îndoială că răul există , putem privi un
demonizat  al cărui trup este chinuit. Ne
va fi de ajuns!
        Taina Sfântului Maslu se săvârşeşte de
către un număr de de trei până la şapte preoţi care sfinţesc untdelemnul,
citesc şapte Evanghelii şi Apostole împreună cu şapte rugăciuni pentru
vindecarea celui suferind. Apoi, fiecare preot participant la slujbă unge pe
cel bolnav cu untdelemn sfinţit,  spunând
în acelaşi timp rugăciunea de vindecare a celui în suferinţă. Când este vorba
despre exorcizare, preoţii cu har ştiu cât de greu se recuperează un suflet din
mâna răului. Ca urmare a săvârşirii acestei taine, credinciosul primeşte
vindecarea tuturor bolilor sufleteşti şi trupeşti şi chiar iertarea păcatelor
pe care a uitat să le mărturisească preotului la timpul spovedaniei. Şi pentru că este o taină
, de asemenea are implicaţii dumnezeieşti. Sunt martori văzuţi, dar şi nevăzuţi
care  participă la ea. Energia Duhului
Sfânt lucrează într-un fel tainic  făcând
astfel o minune. Pentru că, nu-i aşa,
ce-ar fi  credinţa noastră fără minuni?
Ce-ar fi credinţa noastră şi ce-am fi noi fară puterea lui Dumnezeu?
“Rugăciunea credinței  va mântui pe cel bolnav”
       Sfântul Maslu  se face în perioada celor patru posturi de
peste an  precum şi în zilele de miercuri
şi vineri. Există cazuri speciale în care  suferindul se află în primejdie de moarte. Atunci,  Taina Sfântului  Maslu se săvârşeşte   la domiciliu în fiecare zi sau ori de câte
ori este nevoie. Pe vreme de secetă îndelungată  se rânduiesc zile speciale de post,  apoi  credincioşii,
 împreună cu preoţii, merg în procesiuni
pe câmp  şi se roagă de mai multe ori până
ce Dumnezeu dă ploaie. Cel mai solemn Sfânt Maslu se face în Miercurea Mare din
Săptămâna Patimilor, în amintirea femeii păcătoase care a uns cu mir picioarele
Domnului înainte de patimi. Oamenilor posedaţi de duhuri rele sau cărora li
s-au făcut farmece li se citesc suplimentar înainte sau după Sfântul Maslu,
moliftele Sfântului Vasile cel Mare şi ale Sfântului Ioan Gură de Aur .
          Iubirea este cea mai puternică forţă din univers. Ea ne-a
fost dată în dar şi prin ea ne putem apropia de Dumnezeu.Toate tainele ne-au
fost date ca instrumente pe care să le folosim împotriva răului dintr-o iubire
atât de mare încât nu o putem inţelege.”Este cineva bolnav între voi? Să cheme preoţii Bisericii şi  să se roage pentru el, ungându-l cu
untdelemn, în numele Domnului. Şi rugăciunea credinţei va mântui pe cel bolnav şi
Domnul îl va ridica, şi de va fi făcut păcate se vor ierta lui”(Iacov, cap5,
vers. 14-15)
     Georgeta
Istrate
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu