Dialoguri - despre libertatea de gândire


Giaxya :

- Ce este Axya? De ce văd neliniște pe chipul tău când privești acest tablou? Doar imaginea este una frumoasă,  un câmp imens de trandafiri albi. Ce-ți trece prin cap?

Axya :

- Mă întreb, de ce viața pe planeta asta este atât de dificilă ? De ce libertatea ne este încălcată flagrant, în special în anumite zone ale lumii?

 Giaxya :

- Întrebare grea, care nu are un singur răspuns. Îți voi spune ce-mi vine acum în minte. Nu știu de ce naiba încă din fașă suntem îndoctrinați, ni se spune cum să trăim, ce e bine și ce e rău, apoi trăim toată viața după principiile altora. Puțini sunt cei care conștientizează și se eliberează de lanțurile puse de alții pe ei...

   M-am cam înflăcărat, dar o să continui în aceeași notă. Mă gândesc că, dacă că tot am aterizat pe aici, prefer să testez viața, să mă dezamăgesc și să mă ridic din praf de nenumărate ori decât să devin o ființă care dă viață altor ființe numai bune de îndoctrinat. Să fiu ca în mitul peșterii lui Platon, de unde să nu ies niciodată la lumină, nici măcar să nu știu că există lumina? Doamne, să fii femeie este și mai rău... Gândește-te la statutul unei femei... bătută și violată, îndoctrinată din fașă...

   NU AI CUM să știi, să bănuiești că există libertate de gândire, că ai DREPTUL la așa ceva și că ți l-au furat. Nu îți pui astfel de întrebări...


Georgeta Istrate


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...