Dialoguri - combinația dintre religie și magie

 

 


 Axya :

- O întrebare scurtă, frățioare: mai există astăzi bătrâne vrăjitoare care fac un mixaj între religie și magie, care aparent merg la biserică, sunt evlavioase dar se ocupă cu lucruri" necurate "? Știu, în ultima vreme îți pun întrebări ciudate, însă nu aș putea să-ți explic de ce dintr-o dată, mă preocupă chestiile astea.

Giaxya :

- Există practicante de vrăjitorie din Balcani care afirmă că, în trecut, dar poate și azi, bătrânele sau practicantele de magie, făceau unele ritualuri în biserică, fie în colțul cu lumânări, fie în alt colț al bisericii. Riscul e însă să fii descoperit, mai ales la țară, mă gândesc eu. Dar da, mi  se pare incredibilă combinația între religia creștină și magie. Mulți nu cred că e posibil, dar iată...

 Axya :

- Într-adevăr, este uimitor. Ba chiar am auzit despre un fel de ghicit în Biblie, numit bibliomanție sau așa ceva. Nu am dovezi solide, dar acest fel de ghicit se pare că este practicat chiar de unii preoți. În plus, nu știu dacă știai că multe dintre bisericile creștine sunt construite pe altare de temple păgâne. Aceste locuri, dragul meu frate,  sunt  niște centre de putere. Acum iese la iveală ipocrizia celor care cred că magia nu poate funcționa în spațiul bisericii sau în combinație cu creștinismul, că ele se opun, bla, bla, bla... 

Giaxya :

- Subiectul acesta rămâne deschis, frate! Am să mai caut informații prin cărți, documentare sau chiar persoane și o să discutăm pe marginea celor ce le voi descoperi.

Georgeta Istrate 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...