Pictorul Murivale Mureşan Vasile - Un proiect cum nu s-a mai văzut



Pot să-ţi fac o fotografie?


         Fiindcă trăim într-o vreme a digitalizării, a memoriei, a comunicării foarte rapide, pictorul Murivale Mureşan Vasile s-a gândit că nu ar fi rău să folosească tehnologia aceasta în favoarea artiștilor. Şi nu numai artiştii ar fi aduşi în prim-plan, proiectul ar fi  folositor întregii societăţi.  Fiind  pasionat de imagine, nu iese din casă fără aparatul de fotografiat şi telefon, obligatoriu amândouă,  în caz că pe unul îl lasă bateriile…Când  consideră necesar ca subiectul pe care-l are în faţă să fie  imortalizat,  cere voie să facă poze.  Chiar  la vizita pe care a făcut-o la MNAR, în timp ce discutam,  mi-a spus: “ pot să-ţi fac  o fotografie? Ai nişte ochi… superbi!!! Ştii cu cine semeni un pic? Cu portretul  Donei… (habar nu am la care Dona se referă, dar îl cred pe cuvânt, căci el este artistul! ). Apoi continuă:  ţi-am  mai făcut fotografii… ţii minte că mereu îţi tot fac?”

Portretul unei ere


“  Anul ăsta (2018), vreau să lucrez ceva cu totul special. De-a lungul timpului am strâns peste 100.000 de fotograme, în care am prins o mulţime de personaje, începând cu artiști vizuali, critici de artă, colecţionari, jurnaliști, iubitori de artă, etc.       Proiectul despre care îţi vorbesc  este gigantic. În fiecare zi, din septembrie 2017, curăţ mii de fotografii. E o muncă destul de migăloasă care cere timp. De fapt, ce fac? Iau din context fotografia şi o pun în locul care va completa acest tablou imens.  Intenţionez să fac expunerea  pe  gazonul stadionului “Lia Manoliu”. Vor fi, probabil, niște  banere  mari cu vreo 20 -30.000  de portrete, pe care  le-am strâns vreme de 17 ani, de pe  la  vernisajele la care am participat”.   

    Un puzzle imens
     
    Deoarece unele dintre personajele imortalizate de pictorul  Murivale Mureşan Vasile nu mai sunt în viață, ar fi frumos ca aceşti oameni  să rămână în memoria noastră. Privită din această perspectivă, ideea  pictorului capătă o mai mare greutate. E ca și cum ar fi prins și surprins clipele, oamenii și evenimentele într-un puzzle imens care, la un moment dat în istoria omenirii, va căpăta o valoare inestimabilă. Doar că “cineva ar trebui să sponsorizeze această idee, căci eu nu am banii necesari susţinerii acestui proiect”, adaugă, cu amărăciune, artistul.

Georgeta Istrate


Mai multe despre artist gasiti aici: 

http://www.e-galerie.ro/main.php/v/MURIVALE+MURESAN+Vasile/

Filmele de pe youtube:
  
https://www.youtube.com/watch?v=KkyT_j856CE

 https://www.youtube.com/results?search_query=murivale+muresan+vasile

P.S. Multe dintre fotografiile pe care le-am ataşat seriei de articole despre pictorul Murivale Mureşan Vasile le-am luat de pe pagina sa de Facebook, pe care vă recomand să o vizitaţi: https://www.facebook.com/murivale.muresanvasile?fref=pb&hc_location=friends_tab&pnref=friends.all

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...