Pictorul Murivale Mureşan Vasile - Vârstele creaţiei


Focul creației de-a lungul vieții 

      
  

  Când stai de vorbă cu pictorul Murivale, nu te plictisești nicio clipă, căci așa cum îi place să picteze, în aceeași măsură stăpânește arta cuvântului. Și sare de la una la alta cu un farmec aparte, de zici că nu-i poți prinde ideile. Însă toate sunt legate între ele, formând o compoziție unică. Îmi spune că, la bătrâneţe nu mai ai căutarea aia pe care o aveai în tinereţe… Îl întreb când  e mai frumos, la tinereţe sau la maturitate?


Drumul spre măiestrie

  
  Amândouă sunt frumoase în egală măsură, ca și vârsta omului, de altfel . De exemplu, răsăritul de soare al lui Monet e ceva atât de frumos încât, privindu-l, intri într-o stare de fericire. Este de-a dreptul o minune. Lucrarea este făcută pe la vreo 30 de ani, dar dacă mergi la  Muzeul Monet şi vezi lucrările create la vârsta de  60-70 de ani , poți observa ușor că artistul devenise mai expeditiv. La vârsta aceea experienţa se manifesta prin măiestrie…


 Farmec şi inocenţă



 -Dar dumneavoastră? Cum aţi pictat la 20 de ani, cum pictaţi acum?

Se gândește, apoi spune:

-Uneori, farmecul ăla de tip amator pe care-l ai la începuturi, are o inocenţă şi o frumuseţe aparte. În plus, găsești în acele lucrări, sclipiri nebănuite, de care poate  nu ai fost conştient. Am păstrat nişte desene de atunci… am un portret de pe la 17-18 ani. Mă uitam la el şi am zis: domule, sunt genial , ce mai!



Georgeta Istrate







P.S. Am răsfoit un pic pagina de Facebook a maestrului Murivale şi am exclamat: Doamne, cât de frumos poate să picteze! Vă invit şi pe dumneavoastră să intraţi pe: https://www.facebook.com/murivale.muresanvasile, să vă minunaţi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...