Murivale Mureşan Vasile – Ghilgameş, în căutarea nemuririi (18)




Oamenii veseli
     - Mă gândeam, în timp ce artistul îmi vorbea, că Van Gogh avea nevoie de acele mofturi și pentru inspirație ori pentru acel nerv unic al creativității. Da, zice, uite eu nu mai fumez de la 39 de ani. Fumătorul nu-și poate liniști starea dacă nu fumează. Alcoolicul, de exemplu, încearcă să-și acopere emoțiile. Artistul, la un moment dat,  își scoate emoțiile într-o poveste de felul ăla. Uneori, artistul în starea emoțională în care se găsește, evident, la un moment dat, poate să aibă și starea aia de genialitate, care nu știi când vine. Starea aia de grație pe care noi o numim “angeli muza”. Vine la tine,  te-a colindat atunci, pac!- ți-a ieșit ceva. Dacă nu ai prins-o, a trecut la altcineva. A, n-ai stat acasă, pa! Acum , stai cuminte, că vine ea din nou spre tine! Știi, când ai micile bucurii, îți vin și marile inspirații.  Într-un moment ca ăsta am pus titlul expoziției. Orice s-ar spune, este un titlu vesel. Doamne, oamenilor ăstora li se mai zic veselii!!! Pentru că într-un fel, când spui gay sună mai nu știu cum, altfel sună dacă spui homosexual.  Ești deja condamnat!... Bine, termenul de homosexualitate s-a încetățenit cam de la o mie opt sute și ceva. Au vrut să schimbe pentru că…
- Într-adevăr, asta sună cam dur, adaug eu…
-  Dar când spui gay, zici: a, ăștia, veselii ăștia! Adevărul este că petrecerile gay sunt mult mai frumoase. Acolo nu te plictisești. Spune mândru: uite cu ce am încheiat!

Georgeta Istrate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...