Dialoguri - despre narcisiști..

 


 Axya: 

- Dragă frate, când m-am întors de la simpozionul din Arad, am cunoscut o doamnă în tren,  care  citea o carte interesantă  ” Cele patru legăminte”, autor Don Miguel. Mi-a vorbit cu mare admirație despre acest autor. Apropo, am cumpărat și eu două exemplare, pentru mine și pentru tine. Doamna se numește Aristița X, este din Craiova și am închegat un mic dialog cu dânsa.  Ființa aceasta care, apropo,  este foarte școlită, mi-a scris un mesaj pe poșta electronică. Am extras din el un pasaj  care m-a tulburat și vreau să văd ce părere ai. În textul pe care l-am selectat, doamna Aristița vorbește  despre cartea lui Ruiz și cum a ajutat-o să înțeleagă și să corecteze unele evenimente din viața ei. L-am scos la imprimantă  în ideea de a ți-l citi.  Vrei? 

Giaxya: 

- Desigur. Știi că toate subiectele pe care le discutăm împreună îmi stârnesc interesul ...

Axya:

- Uite ce zice doamna Aristița, apropo, are 47 de ani: ”Cartea lui Ruiz  m-a ajutat enorm să înțeleg cum funcționează ”călăii” mei. Pentru că numai înțelegând cum funcționează ei, am înțeles reacțiile mele. Era imposibil să îmi înțeleg furia, sentimentul că sunt un gunoi și nu merit să trăiesc. Și știam, la nivel intuitiv, că nu mă simt așa doar pentru că mă culpabilizez de nebună, din senin. Abia când am înțeles cum manipulează narcisistii (care sunt peste tot în jurul nostru) și cum te distrug psihic și te antrenează pentru ceartă, am înțeles de ce eram mereu agitată, de ce simțeam nevoia să dovedesc, cu argumente. Narcisistului nu-i pasă de dovezi. Victimele ajung să se îndoiască de tot pentru că narcisistii câștigă mereu. Psihologii afirmă că, lucrând cu victime de genul ăsta, au observat că indivizii sunt confuzi, nu mai știu ce e real. Alții, simt nevoia să aducă dovezi, să argumenteze, intră în certuri. Pentru că asta trăiesc acasă. Deci am avut nevoie să înțeleg ce și de ce mă declanșează ceva ca să știu cum să vindec. În ecuațiile astea ale relațiilor umane sunt cel puțin două componente, doi indivizi. Ca să le rezolvi, ai nevoie să te înțelegi pe tine. Da, dar nu o poți face decât înțelegându-l pe celălalt. Oamenii din jur apasă, cu intenție sau fără, pe butoanele care ne declanșează programul de mânie, furie, teamă, etc. Trebuie să înțelegem de ce acea acțiune, nu alta  ne face să reacționăm așa. Asta m-a ajutat să corectez procesul !

Giaxya:

-  Din scrisoarea acestei doamne reiese  că nu a avut o viață foarte ușoară, s-a luptat cu mulți monștri fizici sau de altă natură. Impresionant este că, la 47 de ani, încă mai caută răspunsuri ca să-și vindece viața . Și-a identificat singură problemele și a pășit pe calea vindecării. Iar cartea lui Ruiz...Ah, abia aștept să o citesc!


Georgeta Istrate


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...