Dialoguri - Ce înseamnă a fi femeie?


      Axya: Astăzi am ales o temă specială: ce înseamnă, în lumea în care trăim , a fi femeie?

 


    Giaxya: Am realizat ceva foarte important de când mă documentez pe diferite subiecte.  A fi femeie nu înseamnă să zâmbești tâmp mereu, să fii pozitivă cu orice preț, tăcută și disponibilă (mai ales pentru bărbat). Dar nici să fii agresivă, să urli și să te simți atacată și victimă din cauza a orice, să explodezi mereu de cât de rănită te simți pentru că ai luat totul personal. Ce mi se pare cel mai important e să știi să pui limite. Să știi să zici NU, mai ales unui bărbat atunci când pur și simplu nu vrei să faci ceva, când ceea ce ți se propune nu rezonează cu tine. A fi femeie înseamnă să te respecți pe tine și să îi faci și pe ceilalți să înțeleagă că așa cum ei au libertatea de a fi, de a face cutare sau cutare lucru, așa și tu ai acea libertate.

   Și nu mă refer numai la chestii intime, mă refer la orice, la o discuție cu o colegă, cu un șef, etc. 

    Parcă suntem obsedați de reguli și limite și ne e frică să ne conducem singuri viața, avem nevoie mereu de un șef - fie că e tatăl, șeful, un guru sau o religie care ne zice cum să trăim și ce ne este permis și ce  interzis.

   Atâta timp cât folosim bunul simț și îi lăsăm și pe ceilalți să trăiască, cred că e corect  să avem granițe și să nu permitem altora să le depășească.

     Când îi permit cuiva să depășească o graniță deși eu vreau să zic NU, dar nu sunt în stare, îmi cedez puterea. 

    A fi femeie nu e a fi obiect al dorințelor pentru o turmă de bărbați (mi se pare înspăimântător asta...) nu înseamnă a fi o sclavă în casă, în care sarcinile nu sunt împărțite în mod egal, nu înseamnă să fii nici supusă ca un animal, dar nici un demon care îi face pe alții să simtă că merg pe cioburi în relația cu tine în fiecare secundă din viața lor. 

Axya: și cum faci?

    Giaxya: Există  o cale de mijloc. Poate asta este magia adevărată. Acest control pe care îl deții când înțelegi că meriți respect pentru că ești o ființă umană ca oricare alta, și că greşelile tale nu fac din tine nici un SUBOM, nici un SUPRAOM. 

Chiar că cea mai importantă expresie spusă  vreodată este "Cunoaște-te pe tine însuți!"


Georgeta Istrate





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La psiholog. De vorbă cu Florentina: Forța cuvintelor stă în emoția rostirii

  - Cât de importante sunt cuvintele? Care este puterea lor?   -   Cuvintele se formează în interiorul nostru. Limbajul este un rezult...